12 July 2009

...ceritera perkahwinan arip...

pada mulanya aku plan mau pakai baju biru untuk p perkahwinan c arip tapi malangnya...mala tidak berbau.cubala malang itu ada bau mesti aku dapat elakkan dri kejadian seperti di bawah ini. ya...baju aku berlubang. iron terlebih panas. padahal aku sudah plan2 mau pakai baju ini dengan shawl baru.sangat malang. aku tidak sure..tapi yang pasti aku baru pakai baju ni kurang dari 10 kali dan sekarang baju ini sudah tidak boleh di pakai. Pn.Samsiah menyarankan untuk aku buang sahaja tapi aku still simpan sebab aku memabg tidak suka buang barang2 aku.

hanya tinggal kenangan


kemarin pulak aku tidak pergi kerja sebab join mala p kenduri nikah si arip. si arip merupakan budak kampung kami yang berkawwin dengan budak kampung tinagat. sekali lagi malang tidak berbau kerana kami tidak dapat menyaksikan majlis akad nikah sebab kami pegi lepak makan di kedai mamak. semuanya disebabkan kami tidak tahu yang si arip ni mau bernikah di masjid. kami mati2 ingat majlis akad nikah berlangsung di rumah perempuan. at the end kami ndak dpt p sebab budak tiga ekor tu ndak pakai tudung. sebenarnya kami sudah masuk dalam masjid(selepas budak tiga ekor tu buat2 ndak nampak signboard yang menunjukkan orang tidak pakai tudung tidak dibenarkan masuk)..tapi sampai dalam masjid..ada beberapa makcik2 memandang semacam ke arah kami. ndak menegur dengan sedap mulut. dan kami decide untuk lepak di kereta sahaja. memandangkan masing2 belum breakfast kami singgah minum di restoran ss. tengah kami syok layan roti canai kami dpt msg dari adik si mala yang memberitahu akad nikah sudah selesai dan diorg semua mau berangkat ke rumah pengantin perempuan. kami yang ndak tau mana rumah pengantin perempuan dengan gelojohnya menghabiskan roti canai sebab takut ditinggal..(aku konfom kalau sebelum kami makan tu ada pakcik yang mau jadikan kami menantu sebab ayu berbaju kurung di hari sabtu terpaksa reject kami tengok kegelojohan kami... SAYANG NI CEWEK2...CANTIK TAPI RAKUS..hahaha)... rumah perempuan terletak di tinagat.dan aku rasa sudah hampir 10 - 15 tahun aku ndak jejakkan kaki ke tinagaat ni... pergh.... majlisnya simple dan lepas majlis kami balik merehatkan diri masing.








nota kaki tangan dan mulut: sangat bodoh entri ini. sebenarnya aku cuma mau share gmbr2 ini sahaja. sila abaikan yang lain.

2 comments:

  1. giler la baju kau..ingat lubang skit2..sekali??!!! hahaha

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..sudahlah tu.. kena di belakang plak. kalau kain ok jugak ni baju. masuk tong sampah la jawab nya..

    ReplyDelete