22 August 2009

...terawih pertama di bulan ramadhan...

First of all...SELAMAT BERSAHUR... hihihi...tiba2 aku rindu ni lagu...

"ibu-ibu yang sedang tidur...
silala bangun pergi ke dapur...
masaklah lauk,nasik dan sayur...
untuk dimakan diwaktu sahur..."

Selepas hampir 7 tahun aku hidup di tempat orang ( 5 tahun study, 2 tahun kerja ok..)...aku rasa puasa kali ini baru aku dapat terawih di bumi Tawau yang indah dan permai ini.Syukur jugak kerana Allah masi memberi peluang kepada aku dan keluarga untuk tinggal di rumah kami yang sekarang ini. Dibawah ada beberapa gambar(gambar mengada2...hahaha) yang aku sempat ambil sebelum Terawih tadi(aku bawak hp sebab mau ambil gmbr jak...bukan sbb takut ada orang call...hihihi...jan salah paham ya..lagipun ndak kurang bah kan pahala terawih kalau bawak hp p masjid..huhhuhuhu...). Sepanjang bulan ramadhan ni banyak gambar2 yang aku mau ambil sebagai koleksi....siap buat satu album di FB untuk Ramadhan ni.so nantikan la...(trep2 ada orang mau tgk..pedulila...because sharing is caring [ambil ayat mommy])


1 ramadhan sudah bermula,maka banyak misi aku akan bermula jugak. antaranya.. misi menjahit manik di baju..padahal sudah start sikit tu hari..tapi moodnya lain bah kalau ramadhan..hihihhi....so..lepas ni aku akan kurangkan tumpuan pada online dan lebihkan pada menjahit manik..aku ada 5 baju raya...dan aku plan 4 pasang tu mau jahit manik(sekarang sudah ada 3...dua lagi masih ngn makcik tukang jahit...)...semoga kali ini aku berjaya...dan kejadian tahun lepas ndakkan berlaku lagi...


Sila2 la enjoy the pics:


Semangat bah...pas jak sembahyang maghrib terus p bersiap p masjid.

Si Lason pun semangat

Rumah kami pun semangat mau ramadhan ni...ni lampu kalau ramadhan ngn raya jak di pasang..hahaha....
Tidak ketinggalan Masjid kami..MERIAH!!!

Model2 Masjid (sempat lagi dorang posing..)

sementara tunggu isyak(malu2 jugak la aku time ni)

yang pastinya kami pilih port bawah aircond


hihihikk...semoga ramadhan kali ini aku dapat terawih hari2. biarpun ndak dpt 20 rakaat tiap2 hari..8 pun jadilah... Insyallah.








Nota kaki tangan dan mulut: Bersedekah di bulan Ramadhan pahalanya berlipat kali ganda...jadi marilah kita bersedekah...

1 comment:

  1. huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuuuuuuu!!!!!!! jelesnya aku tgk! ni yg buat aku dengki nih!!! lamanya sda aku ndak merasa 1 puasa d tawau..berterawih sekali...huhuhuhuhuhuuuuu!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete