14 May 2010

...selamat tinggal Adamku...





Dulu aku pernah buat entri pasal ADAM time crita ni mula2 ditayangkan. Dalam entri tu aku ada tulis aku jatuh cinta dengan si Adam... sekarang ni aku bukan mau bgtau aku in love with this Adam tapi.. aku mau bagitau dunia bahawa... AKU SUDAH JATUH CINTA TAHAP DEWA 19 terhadap watak ADAM ini. Sumpah... kalau aku betuah memilik lelaki sebaik Adam yang sanggup bersabar dan berkorban demi isteri tercinta... sebesar zarah pun aku tidak akan calarkan hati dan perasaan dia dan aku sanggup mati demi suami sebaik dia... itupun kalau aku BERTUAH...

Hurmm... cerita pasal slot akasia ni pulak.. actually semua orang boleh agak apa ending drama ni. For sure la Adam akan berbaik dengan Maya kan. Kalau tidak aku rasa ada yang sanggup buang tv or pecahkan tv diorang kalau ending crita ni tidak seperti yang dijangkakan. kalau main di panggung silap2 panggung dibakar oleh penonton. cuma...yang buat aku tidak percaya... pengorbanan Adam selama 6 tahun adalah untuk memenuhi impian si isteri walaupun dia tahu si isteri tidaklah mencintai dia sepenuh hati. Ya Allah ya Tuhanku... hindarilah aku dari bersifat seperti si Maya itu. Buta dalam menilai cinta seorang suami yang sebaik Adam. Entahlah.. adakah lagi suami sebaik Adam dalam dunia realiti ini. Maybe ada...tapi itulah 1 dalam sejuta. dan siapakah wanita bertuah yang memiliki lelaki yang 1 dalam sejuta itu hanya Allah yang tahu.

Moral of the story... syukur dengan apa yang kita miliki dan selalu2 la berdoa supaya apa yang kita miliki boleh menjadi lebih baik dari semasa ke semasa...(padahal aku yang selalu merungut sbb Mr. Bf busy...auwww...)





nota kaki tangan dan mulut: bolehkan aku sumpah Mr.BF jadi Adam??

4 comments:

  1. muakakakakakakakakak!! nasib baik aku x layan ini barang owh... kalau aku dgr cerita kwn2 ku kan.. emosi abis bh.. jadi aku ni malas klu melibatkan emosi ni..

    ReplyDelete
  2. rugi ko ndak layan...kalau ko layan silap2 ko paksa si achai jadi cam adam...:P

    ReplyDelete
  3. betul3... bapak amani pun cute..ngehh..:D

    ReplyDelete