12 November 2010

...Shawl Accessories..

Fuh..sangat busy hari ni. Dari pagi sampai ke petang. Busy mengalahkan PM plak rasanya. Sampai nda sempat untuk blogwalking. Nda sempat cari idea buat entri. Actually gambar-gambar di bawah ni pun upload pagi tadi.Tapi nda sempat mau teruskan sebab tersangat busy. Ni baru ada kesempatan bukan lappy dan meneruskan penjelajahan.

Pagi tadi aku dapat SMS dari kawan aku si Puan Sam. Besok malam dia ada dinner so dia minta pandangan dan cadangan di mana dia boleh dapatkan shawl yang cantik sebab dia sudah nda ada masa untuk survey sendiri. So aku propose la kedai-kedai yang aku pernah terrrrrrrpandang/terrrrrtengok memandangkan aku jarang beli shawl di Tawau ni. Mostly aku beli shawl online. Lepas tu aku plak dengan baik hati ingin kongsi accessories yang boleh dia gayakan bersama shawl untuk majlis makan malam itu.. Koleksi aku nda banyak tapi boleh la sekadar memberi dia idea. Who knows dia boleh dapat idea lain kan. SO,SAM HERE WE GO...

1. Inner . Sama ada 1 tone, 2 tones atau pun bertones-tones. Inner penting.Sebab trend sekarang orang pakai shawl bersama inner supaya nampak lebih kemas dan bergaya.

2. Head band. Ini sebagai accessories tambahan. Actually ini di gunakan untuk rambut tapi apa salahnya kita pakai sebagai accessories shawls. Siapa kata orang bertudung tidak boleh bergaya.

3. Pin tudung. 

4. Hair clip.

5. Another type of hair clip. Digunakan untuk klip shawl. Alternatif lain selain brooch or pin tudung.

6. Ini plak headband colour.Aku rasa kau pun pernah tengok benda ni kan. Aku guna ni untuk tambah dan mencantikkan inner. Hari tu aku pernah ajar cara pakai inner silang kan. Tapi itu cuma 2 colour. Kalau kau berani dan sanggup pakai sampai 4, silakan. Tapi kalau kau takut panas or untuk pakai dalam jangkamasa panjang kau boleh guna headnband colour ni sebagai pengganti inner. Pakai inner silang 2 colour lepas tu tambahkan headband ni sebagai lapisan yang ketiga,keempat atau mungkin yang kelima(jika mahu).Contoh cara pakai aku nda sempat ambil gambar. Next time aku buat tutorial ok.


Ok..dibawah ni ada contoh aku pakai headband + hair clip. So kau boleh cari idea lain dari gambar aku tu. Sorry la..macam biasa, aku kan model nda bertauliah.So, sila abaikan pipi yang tembam dan posing yang tidak menarik itu.



nota kaki tangan dan mulut: semoga dapat membantu Puan Sam.


3 comments:

  1. jo ada ku tgk tudung jenis baru...mcm tudung arab tu tp ndada benda besar2 belakangnya tu...kaler itam pastu ada jurai2 d tepi...aku rasa tu fesyen next huhu

    -dd

    ReplyDelete
  2. huhu..yg mcm earing ka tepinya???kalau earing tu mcm ada aku jo..:D

    ReplyDelete
  3. aik..knp entri mu nda terupdate ya dlm blog ku..penat ku tggu entri ni hahaha..sdh ku beli shawl td..skali nda ngam dgn warna baju huh..pencarian akan d teruskan esk ari..

    ReplyDelete