20 March 2011

Kenapa Traffic Light di Takada Selalu Sesak Bila Hari Ahad???




Tadi, dalam perjalanan ke batu tiga (mau p makan mee kicap..yummy),aku tersekat di tengah² traffic light (aku dari arah bandar, and aku ndak tau apa nama jalan tu. Sangat memalukan), sedangkan masa tu lampu dari arah bertentangan sudah pun berwarna hijau. Dan sudah pasti aku di hon oleh segelintir orang yang aku rasa agak bangang dan bahlul. bodoh pun iya jugak Bayangkan, aku ka yang salah kalau time aku jalan tu lampu memang hijau dan aku tersekat di simpang sebab kereta depan aku berhenti. SO STUPID la kan orang yang hon tu. Panas tu panas jugak. Tapi aku terfikir, kenapa sini selalu sesak. Apa puncanya. Dan aku jumpa sebabnya. Sebab utama adalah, jalan masuk untuk ke pasar minggu tidak di tutup. Maksud aku, sepatutnya bila hari ahad jalan masuk (seperti gambar diatas) di tutup supaya tidak menganggu perjalanan dan kelancaran traffic light Takada tu.Di sebabkan semua orang mau masuk dan parking dekat-dekat (pemalas dorang ni,ndak lama lumpuh) dengan pasar minggu ni, traffic light sepertinya tidak berguna lagi. Time hijau pun orang ndak dapat jalan kerana kesesakan lalu lintas.Time tu jugak aku salahkan polis trafik sebab ndak mengawal lalu lintas di situ. Serasa aku ingin memberikan usul kepada Ketua Trafik Tawau agar jalan masuk ke pasar minggu itu ditutup bila hari minggu supaya tiada lagi kesesakan lalu lintas di kawasan situ. Tapi aku hanya mampu meluahkan di blog sahaja. Malas aku abut² or mau jadi gila pangkat dan kuasa mau p ke balai polis tu. Aku cuma berharap satu hari nanti tu ketua polis trafik sedar.



P/s HIDUP OTROMEN RINA!

7 comments:

  1. Hohoho... patutnya ko kena berenti gak biarpun hijau... sebab jalan depan sdh full...hehe...common sense la... nnt blok plak bila merah ko x sempat jalan... nah org yg hijau dari kanan nda dpt jalan sebab kereta ko tu d tgh2 simpang.. ekekekkeek

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu...masalahnya..time aku jalan belum block ok..then suddenly kreta dpn stop..stop..and stop...

    ReplyDelete
  3. hehe..patutnya kena tunggu kalau ada ruang utk keta ko masuk baru jalan...tapi kalau memang dah nasib x baik.. ekekkee... melintang la keta kita d tgh2 simpang... perghhh!

    ReplyDelete
  4. As Salam ..

    Sunday is the busier day among the all days..
    hehe..

    btw dear I hope you dont mind I tag you on this lucky draw..

    Latest Post : ThePinkGajahStory's Lucky Draw

    ReplyDelete
  5. sabar ja la.(^^o) .. Jangan marah-marah nanti ndak sedap sudah tu mi kicap di makan.

    ReplyDelete
  6. kdg2 tu ketua polis trafik pun mati akal sdh bah tu trafik. sbb urang tlampau ramai. HEHE

    ReplyDelete
  7. Pink diva: thanks.. I will

    Anne: sbr la ni

    Dg: aku rasa solutionnya itu jak..

    ReplyDelete