09 May 2011

Pondan Vs Pengkid

Assalamualaikum ^___^






Pondan (juga dikenali sebagai Mak NyahBapukDarai,Sama Species) merupakan istilah yang merujuk bagi golongan lelaki transeksual, yaini orang-orang yang mempunyai biologi lelaki tetapi mendakwa mempunyai naluri wanita. Golongan ini sering menggunakan istilah "terperangkap dalam tubuh yang salah" atau "wanita dilahirkan transeksual.










Pengkid ialah 'tomboy' atau lesbian ,merupakan gaya penampilan perempuan yang maskulin dan kadangkala berorientasi homoseksual.[1].Penampilan mereka termasuk gerak laku, berpakaian, penampilan, percakapan dan rupa seolah-olah lelaki, di mana kesemua ciri-ciri ini sering dikaitkan dengan lesbianisme. Golongan ini menonjolkan identiti gender dan seksualiti yang sering dilaporkan sebagai naluri semulajadi mereka. 



Sumber En.Google & Cik Wiki




Wah!! Baikkkkkkkkk punya intro kan. Sekadar untuk dikongsikan. Sebenarnya aku mau cerita pasal pengkid dan pondan ni. Sabtu lepas, sebelah petang, aku pergi round-round bandar cari shawls untuk baju-baju  yang aku mau pakai untuk majlis kahwin adik aku.



 Lepas penat round-round satu bandar, aku dan Ninong (kawan aku la ni ), kami pergi la pekena ABC di tempat yang memang popular dengan ABC nya di Tawau ni. Saja lepak-lepak. Masa kami sampai tu, di meja depan meja kami ni ada sekumpulan PONDAN. Kesian jugak aku tengok budak-budak tu. Kalau tengok betul-betul, aku rasa diorang tu budak sekolah lagi. Satu orang tu, serius, BURUK GILA! Muka jantan tapi ada hati mau jadi ponda. Yang satu orang pulak, muka kalau jadi jantan, aku rasa hensem la jugak. Yang satu tu pulak lagi lawak, siap cover halkum dengan Mafla. Apa kah bodohnya panas-panas bermafla segala. 




Sepanjang masa lepak-lepak dan minum-minum tu, mata aku ndak lepas dari tengok gelagat diorang. Siap ambil-ambil gambar segala. Oh! Memang Gila. Please la. 




Tengah sedap tengok gelagat pondan-pondan tu, tiba-tiba datang lagi sekumpulan manusia. 2 orang perempuan dan satu orang PEREMPUAN BERLAGAK MACAM LELAKI a.k.a PENGKID!!!!!! Oh! Memang Gila la kan. Yang meja depan yang LELAKI mau jadi PEREMPUAN. Yang meja sebalah kami pulak yang PEREMPUAN pulak mau jadi LELAKI!  Nah. Ngam la sudah ni. Ni la dunia. Semua orang pun ndak pandai puas dengan apa yang ALLAH bagi. 




Yang LELAKI mau jadi PEREMPUAN tapi masa becakap keluar suara JANTAN. Yang PEREMPUAN mau belagak macho tapi keluar ketawa suara PEREMPUAN. Adui! Memang memalukan la. Dunia-dunia. Habis jak minum aku ajak Ninong balik. Makin lama lepak sana makin pelbagai ragam manusia akan di jumpai.




Kadang-kadang aku hairan, kenapa ada manusia yang suka melawan takdir ALLAH. Dijadikan sebagai lelaki tetapi mau jadi perempuan. Yang perempuan pulak sudah cantik-cantik ciptaan ALLAH ciptakan dia menjadi seorang perempuan, tiba-tiba berlagak seperti lelaki.  Bertukarlah menjadi jantina berlawanan.Tukar la cara pemakaian, tetap akan ada yang kurang. Tetap ada yang tidak dapat diubah ciptaan ALLAH S.W.T sebagai contoh:










 p/s Sesungguhnya, ciptaan Allah jugak yang terbaik



p/s/s aku join blog list Enchik Nine.

8 comments:

  1. Mau jd apa la dorg ni. X bersyukur ka.
    Cmna la hidup dorg nnti klu tukar jantina. Tndas awam? IC? hishh. Nauzubillah

    ReplyDelete
  2. uuu mak aih gambo last tu seksi.. laki ke pempuan tu

    ReplyDelete
  3. @Cinoi tandas awam dia masuk ...eh..entah..hahaha

    ReplyDelete
  4. bila pompoan belagak jd lelaki, ya Allah..xtau nk ckp apa huhu

    gambar last tu nmpk perfect dh keperempuanannya, tp bila teliti betul2..opsssss huhu :P

    ReplyDelete
  5. omg, ape tu dalam gambar tu. hahahah!

    ReplyDelete
  6. pondan tu manusia juga

    ReplyDelete
  7. Mereka pn manusia jugak..tgk diri kita sndri..baik ke kita mengata org? Mereka tu dh tentu dgn dunia mereka sndri..kita ni wlpn normal tp jahat mulut..tah2 drg masuk syurga..kita plk pegi ke neraka..

    ReplyDelete