16 November 2011

Tujuan Blogging

Sambil-sambil tengok sinetron Indon, tiba-tiba aku rasa mau blogging. Nasib baik boleh blogging dari hp. Laptop memang sudah lama ndak bawak balik rumah. Tinggal di ofis. Malas mau mengusung.



Kembali ke tajuk entri, kadang-kadang aku terfikir, apa tujuan orang blogging? Bagi aku tiap individu ada tujuan blogging tersendiri. Ada yang blogging untuk suka-suka, ada yang untuk cari pendapatan sampingan samada melalui nuffnang ataupun bisnes online, ada yang blogging sambil menyediakan service design templete blog, design header etc dan ada juga yang blogging untuk tambah kenalan.


Bagi aku sendiri, kawan-kawan boleh baca dari isi-isi entri aku. Aku blogging sekadar untuk suka-suka jak. Mengisi masa lapang. Selain tu, blog jugak boleh dijadikan sebagai diari kehidupan aku. Kadang-kadang best jugak kalau baca balik entri-entri yang lama. Tahun lepas punya entri. Kadang-kadang aku sendiri lupa bila masa aku buar entri tu. Bila post pasal kehidupan kita, bila baca balik, kadang-kadang kita sendiri lupa yang kejadian tu pernah berlaku dalam hidup kita kan. Itulah benda terbaik blogging ni. Itu yang aku suka blogging ni sebenarnya.


Apapun tujuan kita blogging, yang penting kita happy. Ada orang baca, syukur. Kalau tiada, kita ndak rugi apa pun kan.




P/s mood blogging semenjak dua menjak ni membuak-buak. Thank God!

P/s/s gambar adalah dibawah sebab blogging guna phone dan gambar adalah hasil google.




4 comments:

  1. ya betol..kalau bosan..blogging je laa..jgn lupa folo blog photog asben aku ye..hehe http://3y3attack.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. cuma jgn paparkan kisah yang terlalu peribadi sbb persepsi org yg membacanya berbagai2

    ReplyDelete
  3. @ozzy x sampai peribadi rasanya.. x pernah pulak cerita bab-bab gaduh ngan Bf.. :D

    ReplyDelete