05 January 2012

Apapun Akan Aku Lakukan Asal Dapat Duit Yang Halal

Tahun 2012 ni, aku memang nekad mau beusaha kecil-kecilan pun ndak pa. Janji ada kemasukan. Rasa boring jugak bila tiada kerja sampingan. Yalah. Orang lain boleh buat, kenapa aku tidak. 





Aku jadikan ORANG CINA sebagai idola. Biar sudah bergelar JUTAWAN pun masih mau grab bisnes yang kecil-kecil. Selagi ada peluang, diorang aka ambil. Kenapa kita melayu ndak mau? Malu?? Ya. Malu lah yang menjadi penghalang orang Melayu sekarang. Mau bisnes juta-juta. Kalau bisnes kecil-kecil ndak mau. Dorang lupa, TANPA SATU SEN, TIDAK AKAN CUKUP SATU JUTA itu. 





Dari situ, aku sudah nekad, tahun ni mau bisnes kecil-kecilan. Ndak payah lah untuk banyak-banyak. Untung sikit-sikit pun ndak pa yang penting kita ada bisnes. Mana tahu satu hari nanti akan membuahkan untuk yang juta-juta. Insyallah. 




Selain bisnes, aku jugak mahu mula aktif berblog. Ndak kisah la ada orang mau masuk ka ndak blog aku. Rezeki di tangan Allah. Tiada siapa tahu.Selagi kita berusaha pasti ada imbalannya. Begitu juga dengan churp-churp aku. Sekarang aku makin aktif dengan churp-churp. Hasilnya kebelakangan ini memberangsangkan. Betul la kata orang, kalau kita berusaha pasti berjaya.



Aku ndak kisah lah orang mau cakap aku blogging untuk dapat duit. MEMANG!! So What. Ada ramai bloggers yang dapat pendapatan lumayan hanya dengan blogging. Ada tu yang blogging suka-suka tapi pendaptan masuk. Kan namanya rezeki ALLAH. Selagi boleh berusaha, kita berusaha lah.Orang cakap sambil menyelan sambil minum air apa salahnya. 



Sekarang ni aku tengah tunggu stock barang-barang sampai. Lepas tu baru aktifkan bisnes. Buat masa ni stock belum sampai so, ndak dapat buat apa-apa. Aku mau ikut prinsip MZMZ, biar untung sikit yang penting customer kita akan datang balik kalau jual barang murah dan tidak cekik darah. Insyallah aku akan praktikkan.



Kadang-kadang aku terfikir, kalau orang lain boleh kenapa kita tidak??? kan kan kan...



So, apapun orang mau cakap, apapun orang mau fikir, aku persetankan saja. Yang penting bagi aku sekarang, aku buat apa yang aku suka dan tidak ganggu kehidupan orang lain.







2 comments:

  1. yer nak berniaga apa tu yer..apa nama blog utk bisnes tu leh laa saya singgah.semoga berjaya dlm bisnes awak yer

    p/s: saya singgah sini dan follow awak yer

    ReplyDelete