04 January 2012

Ciri-ciri Blog Yang Aku Akan Kunjungi Berkali-kali

• Blog yang ringan|| blog yang ringan yang aku maksudkan adalah blog-blog yang tidak terlalu sarat dengan gadget yang tidak perlu seperti jam dan lain-lain yang boleh memberatkan sesebuah blog. Bagi aku semua benda tersebut hanya akan memberatkan blog tersebut untuk loading. Jujut aku cakap, kalau blog yang berat ni, biar best macam mana pun, aku akan jarang untuk kunjungi blog mereka. Bukan tidak mau masuk, tapi serius berat. Lambat gilak untuk loading membuatkan aku bosan untuk menunggu.


• Blog yang tiada lagu || aku spesis manusia yang suka blogwalking dengan membuka tab-tab yang banyak. Biasanya aku akan buka sampai 5 tabs. Cuba bayangkan kalau kelima-lima blog yang aku buka tu ada lagu. Memang gila lahh! Kena-kena lagi lagu yang heavy. Memang gila lah. Kadang-kadang aku terpaksa mutekan laptop gara-gara lagu2 yang bercampur baur itu. Bagi aku lagu-lagu tu ndak penting sebab hanya akan membuatkan orang untuk malas berkunjung ke blog kita.




Buat masa ni blog sebegitu la yang rajin aku kunjungi. Kalau sesebuah blog itu berat dan mempunyai lagu, kebiasaannya aku hanya kunjungi sekali sekala. Bagi aku, aku ingin baca info dan cerita kawan-kawan dengan mudah dan happy tapi gangguan-gangguan sebegitu menganggu mood aku. So, daripada aku hilang mood untuk blogwalking, bagus aku ambil langkah awal untuk tidak masuk ke blog-blog yang berat itu.



P/s lately aku memang rajin blogwalking.



5 comments:

  1. blog saya ringan!!! x banyak gadget.. meh singgah meh..

    blog saya xde lagu..yeayyy!!! tapi errr blog saya ada zikir mathurat. niat saya supaya pengunjung sama2 blh berzikir tiap kali masuk blog saya. walaupun sepatah ayat. hehe...

    kalau sudi singgah, terima kasih :)

    ReplyDelete
  2. kadang2 bercampur lagu dgn blogger2 laen..pening jadinye..btw,blog kite xde lagu..bleh la rina BW ye...hihihi

    ReplyDelete
  3. setuju...buat pening je..baca pun tak fokus

    ReplyDelete
  4. meh cuba tgk blog adam pulak..berat ke x eh?:)

    ReplyDelete