03 February 2012

Dress Bundle RM5

Aku ingat lagi, zaman study UMP dulu, ada kawan rajin bawak pergi bundle. Nama dia Noraliana. Panggilan dia INA. Tapi ada yang panggil dia Ina Lesung sebab dia ada lesung pipit yang comel.


Lepas dari zaman UMP, aku memang sudah jarang pergi bundle. Cuma lately, semenjak selalu bosan untuk mencari tempat untuk window shopping di bandar Tawau ni, aku mamaku dan ninong rajin le bundle. Kadang-kadang sekadar untuk cuci mata. Semua bundle di Tawau ni kami round, kecuali yang di bandar sabindo. Best jugak sekali sekala membundlekan diri.


Tapi, paling best, ahad minggu lepas. Membundlekan diri bersama KCP (Kaki Candid Photography) crew. Ramai-ramai memang best. Round punya round punya round, aku jumpa sehelai dress yang bagi aku comel. Aku tanya en boipren, lawa ka? Dia cakap lawa. Aku terus grab. Tengok tag harga Rm5.90. Muat ndak muat belakang kira. Bukan RM 5900 pun. Kalau ndak muat aku niat mau sedekah ke orang yang lebih kurus dari aku. Tapi syukurlah muat.


Aku tau, ada spesis manusia ndak layan baju-baju bundle ni. Bagi diorang, ndakda standard lah. Kotor la. Apa lah. Tp bagi aku, tiada masalah. Kadang-kadang orang yang temberang konon ndak layan bundle ni, orang trep kaya jak. Dia ndak tau orang-orang kaya pun ada jugak layan bundle. Ah biarlah mereka. Yang penting aku happy dengan dress RM 5 aku. Sukaaa!!


3 comments:

  1. teraganggu aku beberapa hari ni tgk bundle RM5...hahaha.

    ReplyDelete
  2. hu him ji!! baju itu sungguh cantik bila d pkai!! panas buntot aku!

    ReplyDelete