06 May 2012

Sabar Itu Indah

Sabar itu memang indah.

Biasanya, kalau kita sabar, pasti akan dapat balasan yang baik. Cuma sebagai manusia biasa, hamba Allah yang serba kekurangan, kadang-kadang aku hilang pertimbangan diri.Kadang-kadang kesabaranku terbatas. Nama pun hamba yang lemah.Sejauh manalah aku mampu bersabar.

Aku akui, aku bukan seorang yang tinggi imanku. Kadang-kadang aku rebah tatkala aku sudah tidak dapat mengawal kesabaran. Kadang-kadang aku tertanya, sampai bila mau sabar??? Nampak betul aku ni kurang iman di dada.

Entah lah. Bukan aku tidak ingin bersabar, cuma kadang-kadang, bila kita terlampau bersabar, tapi masih jugak ditimpa sesuatu yang menyeksakan, kita jadi seorang yang hilang sabar.

Bukan menyalahkan tadir ALLAH. Tidak sekali. Cuma kadang-kadang perkataan seperti "kenapa mesti aku??", "kenapa aku ndak macam si bla bla bla??" Nampak macam menyalahkan takdir. Tapi bukan itu niat sebenar aku. Niat aku cuma, membezakan diri aku dengan si polan yang aku maksudkan. Mungkin dari situ aku boleh perbetulkan diri atau mungkin belajar sesuatu. Tapi... arghhhh tetap sama. aku tetap lemah.


1 comment:

  1. jom join contest nie!!
    http://paanzai.blogspot.com/2012/05/contest-mimik-muka-paling-ohsem-by-paan.html

    ReplyDelete