07 May 2013

rinaNzam Wedding Preparation : Part - Shawl dan Tudung Kahwin

Asyik sibuk urus diy doorgift, diy bouquet, diy veil dan diy diy yang lainnya, aku lupa satu benda. TUDUNG KAHWIN!Sekarang tengah pening memikirkan mana yang sesuai untuk mukaku yang seba bulat ini. Jujur aku lebih prefer SHAWL berbanding tudung masuk a.k.a tudung ekspress. Ada terfikir mau pakai bawal putih. Tengoklah macam mana. 


Sebab kenapa aku tolak tudung ekspress ketika nikah?? Selain daripada muka aku yang tidak sesuai memakai tudung ekspress, satu sebab lagi adalah ketika proses membatalkan air sembahyang.Bagi aku adalah amat susah dan menyusahkan bagi si pengantin lelaki untuk mencium dahi pengantin perempuan jika anda memakai tudung ekspress.Aku memang tolak tepi tudung ekspress ni. So sekarang pilihan adalah SHAWL.


Sekarang, yang memeningkan aku adalah jenis shawl macam mana yang aku mau DIYkan lagi ni. Since baju aku sudah banyak blink-blink,so aku prefer untuk shawl dan veil biarlah yang simple so ndak lah aku jadi macam pokok yang penuh daun yang sedang bergerak. Tooooooooooo crowded. NO NO NO! TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!






Terima kasih EN. GOOGLE atas gambar-gambar dia atas. Aku suka dua gambar ni. Simple saja. Tidak terlalu crowded. Akan diusahakan yang mana mampu aku buat.DIY lagi mencabar dan lagi bermakna dan dihargai. 





Love,
rinadorinabahar

1 comment:

  1. yang gambar atas tu lawa tapi sangat detail .
    yang macam vivy yusof pakai tu pun okay . simple and nice . goodlucckkk !!!! :)

    ReplyDelete