19 July 2013

Salam 10 Ramadhan

Assalam.

*membersih habuk-habuk yang terdapat di dalam blog*

Fuh!! Lama jugak ndak update blog. Berhabuk!!!


Entah lah mimpi apa buka blog hari ni. Rindu kali. Oh ya.. SALAM RAMADHAN semua. Amacam puasa ok? Harap ok lah. Yang KO boleh blahhh!


Tahun ni first Ramadhan as a wife. Entah rasa tidak ada beza maybe sebab aku tinggal dengan parents kali kan so ndak rasa berbeza. Berbeza sikit saja. Part sedia makan husband. Kalau dulu kalau ke bazar fikir tekak sendiri tapi sekarang jam 2-3 petang mesti call husband tanya hari ni mau berbuka apa. Kadang-kadang busy mencarikan kehendak tekaknya sampai aku lupa untuk beli makanan untuk tekak sendiri. Bukan kadang-kadang. Almost everyday since 1st Ramadhan. Tapi biarlah. Aku memang bukan spesis memilih Aku makan apa ada. More to kuih muih. Lebih selesa makan yang ringan-ringan Cepat cernah dan tidak membebankan ketika terawih.


Owh sebut pasal terawih, tahun ni best jugak. Pergi terawih dengan Husband walaupun kadang-kadang bukan jalan sama-sama pun. Sudahnya Masjid depan rumah. So kekadang aku pergi awal. Lelaki biasalah. Time azan baru gerak. Itu husband aku lah. Aku mesti awal sikit. Dalam 7.20 sudah gerak. Kena pilih tempat strategik Paling penting bawah kipas dan dekat pintu keluar. Al-maklum. 8 rakaat team!.


Saya Sayang Kamu Suami!




Hari ni 19hb kan . Genap 2 tahun 6 bulan kami kapel. (eh!) dan 1 bulan 2 minggu 5 hari kami sah. Semoga, banyak lagi Ramadhan yang bakal kami tempuhi bersama kelak. In Sha Allah bersama orang baru. Aminn!

1 comment:

  1. Tahniah dik..moga bahagianya hingga ke syurga Firdaus.. Amin..

    ReplyDelete