05 June 2010

...tidak sedap...tapi itulah ubat...


Semenjak dapat tahu my mom kena kencing manis.. my mom sekarang makan beras herba ponni taj mahal ni. So secara tidak langsung aku pun terikut2 la makan..tapi my sis pulak dak mau makan. dia cakap "tiada rasa"... terpaksa la my mom masak dua jenis nasi. tapi bagi aku.. i'm ok with that rice... sbb... sekurang2nya... aku boleh makan nasi hari2.. sebab selama ni aku kontrol makan nasi sebab kalau hari2 makan nasi badan aku cepat naik...(wpun sekarang ni ndak la sekurus mana pun...)... satu yang best pasal nasi ni.. even makan banyak pun perut ndak rasa senak... walaupun aku selalu cakap ngan my mom "MAKAN TANPA PERASAAN"... apa tidaknya...pagi tadi aku masak nasi goreng guna nasi ni... serius... aku makan tanpa perasaan... sebabnya... tawar... betul la cakap makcik aku... jangan jadikan beras ni nasi goreng..sungguh tidak sedap.. tapi itulah.. biarpun tidak sedap... tapi dia la ubat.. aku ni pun sekarang kena kontrol gula dalam badan... bukan apa.. penyakit kencing manis ni aku rasa my mom dapat sebab keturunan... then... aku pun kiranya ada potensi la kan... hurmm...kan omputih ada kata... "PREVENTION IS BETTER THAN CURE"...



No comments:

Post a Comment