26 August 2010

...percubaan kali ke-2 gagal jugak...


2 hari lepas aku bising2 kononnya mau saman Fauziah Nawi + Shamsul Ghau2 gara aku tidak berpuas hati sebab Ribena bandung yang aku buat tidak seperti yang digambarkan seperti di dalam iklan...(gila..ingat aku serius ka mau saman....aku manada duit mau upah lawyer)

Kawan2 aku plak sibuk salahkan aku.... konon2 aku salap resepi... ok fine.. mebe aku silap sebab aku pakai susu cair biasa... alah..nama pun bandung... kan biasanya kalau buat sirap bandung kan kita guna susu cair biasa tu... so..kenapa plak mau blame me kan... so...dorang mencadangkan aku gunakan fresh milk... ok... fine... nanti aku buat (dalam hati)

So... semalam kebetulan aku ke bandar... pergi makan2 ngan kawan2... so aku singgah kedai 24hrs.. pergi cari la fresh milk. Serius aku mau buktikan yang iklan tu yang penipu... bukan aku yang silap. sampai2 jak di rumah... mak aku cakap " wah....tetap ndak putus asa kau ya.." aku menjawab " mestilah..kalau ndak berjaya jugak ni...awas"... so aku pun dengan perasaan tidak sabar terus masuk dapur... ambil mug then buat la ribena bandung...

then the result....

tadaaaaaaaaaaaaaa...

Still the same...

ARGHHHHHHHHH~~~

Tension la...

Moral of the story :

IKLAN TV MEMANG TIDAK BOLEH DIPERCAYAI!!!





nota kaki tangan dan mulut : walaupun rupanya still the same dgn yg first time... but this one much2 better la..tapi... aishh...lain jugak tu kalau buat bandung pakai fresh milk.. lain rasanya tau... aku rasa sedap lagi la yang first time aku buat pakai susu cair tu walaupun rupanya agak menghilangkan selera....


No comments:

Post a Comment