26 August 2010

...persiapan raya - part 1...

Hari ini genap 16 hari umat Islam berpuasa...
maknanya ada 14 hari lagi puasa = 2 minggu....
so.. seperti biasalah...
time2 macam ni lah persiapan raya akan bermula...
tidak ketinggalan jugak mamaku...

aku yang kebetulan tidak pergi kerja kerana di serang sakit perut dan berak2 yang tidak la terlalu teruk tapi cukup untuk buat aku berasa lemah seluruh badan menggambil kesempatan ini untuk tolong mamaku sikit.

Misi pertama ialah...

tadaaaaaaaaaaaaaaaa....


kuih batang buruk... memandang benda ni agak leceh...so benda ni kena buat dulu... bukanlah leceh betul pun cuma menggulung benda alah ni memerlukan kesabaran dan ketabahan... bapak boring menggulung benda alah ni... baru tu bukan alang2... mamaku mana mau gulung besar2... kecik2 baru comel dan cantik katanya... semua ada 4 pack... setiap pack tu potong 8.. ambek ngko... tapi mamaku seorang yang tabah... smpi pukul 4 petang tadi mamaku siap menyelesaikan 3 pack... adeidei.. aku cuma mampu tolong 1 pack setengah jak sebabnya tengahari tadi aku tidur kerana badan aku serius lemahhhh gila babeng...

Tika dan detik aku tengah menaip blog ni pun mamaku masih lagi meneruskan usaha menggulung benda alah tu.. kejap lagi aku pun mau join...





nota kaki tangan dan mulut: misi membuat kuih raya akan bermula..


No comments:

Post a Comment