15 August 2010

...Ramadhan...

Hari ni genap 5 hari Umat Islam di Malaysia dan kawasan2 sewaktu dengannya berpuasa... dan.. ini jugak merupakan entri pertama aku di bulan yang mulia ini...entah kenapa mood blogging semakin hilang... ini mesti gara-gara fanatik dengan game2 di FB... aku masih ingat lagi... Ramadhan tahun lepas...setiap hari aku update blog... semua aktiviti aku setiap hari aku updatekan dalam blog... SAH...memang aku terhanyut dengan game2 d FB... or mebe sekarang aku kekurang idea untuk mengarut+ mencarut dalam blog aku ni... mungkin jugak..

cerita pasal Ramadhan...
yang pasti...
aku ada misi sempena Ramadhan ni...
yeahhh.. berpuasa sambil berdiet..
(orang lain pun sama wahai rinaDOrina)
control makan... itu yg aku buat... tiap kali sungkai a.k.a berbuka... aku tidak pernah sentuh air sejuk.. walaupun seteguk(setakat ini)... aku banyakkan minum air putih...siap bawak botol air pergi terawih... sahur plak makan yang ringan2...makan nasi pun... makan yang beras herba kurang kanji...
FUHHH~~ gila diet... kalau ndak kurus2 jugak... aku ndak tau mau cakap apa la.. mungkin memang aku di lahirkan menjadi seorang yang chubby a.k.a commok.... hahahaha... tiba2 aku teringat... mak kepada Mr. Otromen cakap aku commok... (actually..if im not mistaken... commok means Chubby dalam bahasa bugis.. betulkan aku kalau aku silap..)... hahaha... malu plak aku dgr... ndak pa la mak..opss... makcik... bair commok...janji baik hati..tp makcik jan risau... aku akan berusaha dalam bulan ramadhan ni.. and please pray for me..LOL~~

sekarang ni jam laptop aku menunjukkan 11.27pm... matilah..aku belum mengantuk... apa tidaknya...kalau hari2 berbuka dengan semug besar..eh...ndak la besar sangat...tp besar jugak la...NESCAFE SUSU...perghhh...indah ku rasa... sangat sedap bila berbuka dengan minuman panas...rasa betul KEPUASAN berpuasa itu... kepada sesiapa yang selalu berbuka dengan air sejuk itu... apa kata sekali sekala pekena minuman panas... NYAMANNNNNNNNNNNNN~~~




nota kaki tangan dan mulut: Entri tanpa penutup... apapun... SELAMAT BERPUASA SEMUA...



No comments:

Post a Comment