28 August 2013

28/08/2013 -Gara-gara Soya Jadi Kes Berat Ni Nakkk....

Assalamualaikum anak.
































Fuh. Jadi macam isu besar pulak kes soya ni kan nak. Padahal ibu post satu gambar jak. Tu pun segelas. 
Tapi best jugak kan nak, ramai betul yang care dengan kita. Ah... asal kawan-kawan ibu tau ya nak, ibu pun tau semua yang mereka bagitau. Al-maklum blogger. Mesti rajin membaca. Apa benda pun nak kalau kita ambil berlebihan akan memudaratkan. So sebab tu ibu ambil segelas sehari saja soya tu. Fuh tapi feedback kawan-kawan ibu kalah-kalah ibu minum sehari 10 kotak soya sehari. Tapi ndak semua jugak nak, ada yang kata ok ada yang tidak. Tapi biasalah. Lain orang lain badan. Mana boleh kita samakan semua orang. Kalau mau samakan semua orang, ndakdalah variasi dalam kehidupan kita ni. 


Ibu tau nak, ibu ndakda pengalaman melahirkan, jadi ibu ndak boleh lah mau cakap lebih-lebih. Tapi nak, bagi ibu, semua pun ibu ambil secara bersederhana supaya balance. Balance untuk kamu dan balance untuk ibu. Macam ibu cakap lah nak. apa pun ibu akan ambil untuk kamu, tapi tidak bermakna mau ambil semuanya berlebihan. Semua pun ikut dos yang ditetapkan. Ibu belum fanatik gila sampai mau telan semua secara berlebihan.


Satu lagi nak, mau bezakan orang yang pregnant ambil supplement sama yang ndak ambil supplement main bantai buat bodoh jak tapi ndak sedar dalam perut tu ada insan lain, bezanya, keadaan kesihatan. Itu saja nak. Ibu bukan jugak mau temberang ka apa since sudah masuk 2 bulan lbh tapi ibu still ndak dapat any alahan or tanda-tanda morning sickness (oh beruntung lah ibu nak). Kita ni nak kalau harap makanan yang kita ambil seharian mustahil la boleh dapat cukup khasiat kecualilah kita memang jenis yang jaga kesihatan dan permakanan. Kenak lagi macam ibu ni nak, jenis main bantai makan semua. Sebab itu dari belum kawin sampai sudah kawin, sampai sudah ada kamu dalam perut, ibu sudah terbiasa dengan supplement. Supplement memang penting nak. Nanti kamu lahir kamu akan ibu bagi jugak dengan supplement-supplement yang sesuai untuk kamu supaya kamu pun sihat dan membesar dengan jayanya seperti ibu. Yahoooo.





Sampai jumpa lagi anak. Tiba-tiba ibu buntu. 

Bye.






No comments:

Post a Comment