16 August 2013

Hampir 7 Minggu

Assalamualaikum...


Orang ndak seberapa tua kata, kalau kita baru awal-awal pregnant, ndak bagus heboh-heboh kan takut nanti benda buruk berlaku. Eh. mereka siapa? TUHAN ka? ALLAH ka untuk tentukan macam tu. Bagi aku benda mengandung a.k.a bunting a.k.a pregnant dalam bahasa orang putihnya ni benda baik. Rezeki Allah. Rasanya ndak salah pun jika kita ingin beritahu rakan-rakan. Kata pun berita baik. Berita baik haruslah dikongsikan. Mana tau dengan perkongsian tu kita mendapak doa dari para sahabat kita yang mendoakan keselamatan kita dan jugak kandungan. Kan bagus tu.


Esok, usia baby genap 7 minggu. Sebenarnya aku ndak sabar. Siapa pun mungkin ndak sabar. Ndak sabar mau beli barang baby sebenarnya. Memang aku star saving since tau aku pregnant. Excited kan. Ehew. Mestilah. Siapa pun ibu bapa didunia ni memang akan excited.Tapi memang sudah lumrah. kena tunggu another 33 weeks lah lebih kurang.

Apapun kesihatan kena jaga. Permakanan memang jaga habis. Paling sadis bila si hubby cakap, "JANGAN MAKAN YANG BERMINYAK" oh tidak. Larangan keras. Tapi aku makan jak pun. Tapi namanya kopi aku memang tolak. Tolak 100% walaupun aku sebenarnya hantu minum kopi. As i said before, ANYTHING FOR YOU HONEY. 


Buat masa ni, aku just ambil suppliment jak untuk kuatkan janin. Pepagi time perut kosong ambil Alpha Lipid, lepas breakfast ambil asid folik. Sampai opis makan spirulina. Malam before tidur telan VCO. Harap-harap my honey sihat-sihatlah hendakNya. AMIN!!


2 comments:

  1. Tahniah rina.... take care tau... doakan saya jugak.... rindu nak baby jugak..

    ReplyDelete
  2. Amin. Kalau rasa-rasa selalu muntah loya Rina, makan sikit-sikit setiap jam..sediakan makanan mcm bread dlm bilik, sbb subuh pun kena bgn utk makan..hahaha..welcome to the motherhood phase..

    ReplyDelete