21 March 2009

...kebodohan Cik doRINA kali ke-3...

aku gerak pegi opis lbh kurang pukul 9 pagi... memandangkan hari ini hari sabtu.....

aku singgah di Hap Seng sbb mau pegi cari WONG LO KAT...

sbb aku rasa aku panas dalam...

sblm turun dari kereta kecik...aku bersuara dalam hati...
"xpayah bawak kunci la...kejap jak kan.."

pas tu aku kuar...and...

lepas beli 2 tin Wong Lo Kat dan gula2 Hacks hitam...

aku pun menuju kearah kereta kecik aku...

tiba2...

aku rasa ada yg kurang...

mak kau...mana kunci kereta kecik aku ni...

eh..kan td tgl dalam kereta kecik...

smpi di kereta kecik...

SIALL...!!!

mcm mn aku boleh terkunci kereta kecik ni pulak....(remote kereta kecik aku rosak..so aku sdh terbiasa kluar jak dari kereta kecik aku mesti kunci kereta kecik tu secara manual...)

bongok la....

aku jadi blur dan sot aku datang..aku jadi xboleh berfikir...hp plak dlm kereta kecik....

tetiba yg aku dpt fikir adlh bertanya kepada Uncle kedai...

Aku:Uncle...ada phone?? boleh pinjam...kereta saya terkunci...mau call rumah jap...

Uncle Kedekut: ahh?? xda...tu sana ada public phone...

Aku: mana..?? owhh..ok...saya x perasan pulak tadi...serabut punya pasal...Tq aa uncle...

aku pun call Pn.Samsiah...nasib baik aku bawak keluar dompet aku..kalau tinggal dalam kereta kecik jugak...mampus aku xtau mau buat apa lagi...

beberapa minit...Pn.Samsiah datang bersama spare key Kereta kecik...hukhukhuk...

Pn. Samsiah mcm biasa la..mengomel...sbb dlm masa dua minggu ni ini adalah yang kedua aku susahkan dia suruh hantar spare key aku...huhuhu....

Sejarah dua minggu lalu.....

dua minggu lalu aku pun pernah tertinggal kunci kereta dalam kereta kecik...masa tu aku pegi Eastern Plaza...aku dpt parking betul2 dpn Promenade Hotel...aku xtau napa aku jadi blur...dan aku keluar dengan hanya membawa hp aku...huhuhu....

ptg itu hujan plak tu...apa xmengamuk Pn. Samsiah...

tapi...sbnrnya...ini kisah kedua sbb kejadian pertama berlaku di Berverly Hotel Kota Kinabalu ramadhan yang lepas...

ceritanya begini...

time tu...kami di sponsor oleh Pathfinder sub-con masa aku kerja WCT...

time keluar dari kereta kecik..aku serius xperasan yang aku tertinggal kunci...aku dengan penuh konfiden keluar dari kereta....

selepas beberapa jam berbuka puasa...

aku mau balik rumah...

korek2 dalam handbang...alamak..mana plak kunci aku ni....

sah... xda

turun d parking...aku tgk cantik jak tu kunci tergantung di tmptnya...

siall.....

mcm mana boleh lupa...

lapar punya pasal...

baru teringat...masa tu adik aku ada simpan spare key aku sbb dulu dia slalu pakai kereta aku...

call dia....

nasib baik time tu dia d Wawasan Plaza...

tapi...kurang asam..dia minta aku ganti duit parking dia sbb dia pun baru masuk beberapa minit d sana...belum ada niat mau balik bilangnya...

xpala..janji aku dapat kunci aku...

errkkkkkk

aku pun heran...mcm mana aku boleh jadi pelupa...

nampaknya aku kena baiki jugak remote tu...

harap2 no more after this...

sbb skrg ni ok la...

Pn. Samsiah ada d Tawau...

x ka nyaya kalau tertinggal kunci kereta kecik time Pn. Samsiah p kk..dan Hj.Bahar pun xda...

Palis2... tok..tok..tok..(ketuk 3 kali kan...)



...Cik-doRINA...

No comments:

Post a Comment