20 March 2009

...kisah loceng rumah lagi...dan lagi...

cerita ini adalah kesinambungan dari cerita ...tiba2 Cik doRINA melihat semua benda ada 2....

selepas aku menOFFkan laptop...

aku dengan penuh semangat pergi ke toilet dan membersihkan apa2 yang patut dan membuang apa yang xpatut....

lepas itu...aku pun masuk bilik... cam biasalah kan nama pun perempuan.... sebelum tidur...kena pakai cream muka...losyeni...lain lagi losyen kaki... semua benda la...standard la..kena jaga kulit...walaupun kulit x cantik pun sbnrnya....

selang beberapa saat aku melandingkan diri di katil aku yang ala2 empuk tu....

sekeliling menjadi gelap gulita....

begitu pantas aku menempuhi alam mimpi(bicara aku dalam hati...).....

tiba2 aku terdengar suara Pn. Samsiah..
"na...rumah kita jak mati karan ni..."
(nama manja siot...)


AIK....apa kes plak ni...xkan Pn. Samsiah join mimpi aku....

tetiba pintu bilik aku di ketuk...

CISS!!!! Mati karan lagi....

aku ingat aku sudah dialam khayalan....

check rumah sebelah....semua terang...

ni mesti kes loceng terbakar tadi...

Kurang ajar punya loceng...tapi sebelum itu...KURANG AJAR PUNYA SESB... gara2 black out td la tu loceng problem....

check di main box ....ada button terturun..(sorry ya..aku bukan mengambil jurusan letrik..jadi buta letrik ckit...)...

first try tolak guna penyapu...

still degil...

dengan pengalaman aku menjadi budak kampung yang slalu panjat pokok rambutan Pn. Safiah ....

aku pun panjat..habis sofa Pn. Samsiah aku pijak...

Try tolak guna tangan... xdpt...

Sah...ada Sot....mbe kena cabut wayar loceng tu...

jam time tu....pukul 10.20pm ( aku sempat tgk jam ok..)

xkan mau kacau org suh betulkan... kes mendera tu...nanti aku boleh di hukum pancung kerana menganggu org di mlm jumaat....kacau daun tul...(lu fikir la sendiri ya..)

so..sbgi kesimpulan....

aku dan Pn. Samsiah tidur dalam keadaan yang sungguh romatik malam itu....

tapi...untungnya...Encik Cuaca & Sang nyamuksss seperti memahami... En. Cuaca dalam keadaan normal...dan En.Nyamuks..satu pun xda yang menganggu...

Jumaat(20/03/09)....

aku bangun cam biasa dan sepertia biasa menajalnkan tangjungjawab aku terhadap Pencipta...

lepas tu...aku yang nekad dari semlm...

sekali lagi menggunakan kepakaran aku memanjat pokok rambutan Pn. Safiah terus memanjat loceng rumah yang terletak betul2 dekat ngn ceiling... ( aku pun xpaham apa aku type...lantak la...sendiri fikir la mana letak tu loceng..)..dengan menggunakan meja belajar dan dua buah kerusi yg d doublekan...(sendiri bayangkan...)...

tiba2 aku rasa aku adalah manusia yang tertinggi di dunia...

menggunakan kepakaran kemahiran hidup tingkatan 3... aku pun buka skru dan cabut wayar loceng....

trep2 aku adalah hero d rumah.... konon2 mau buktikan...perempuan pun boleh buat....

dan dengan penuh semangat dan ego dalam hati.....

aku pun pergi naikkan button semlm...

CILAKAKKK!!!

xdpt jugak...

terpaksa jugak aku meminta khidmat bantuan pakar...

tunggu punya tunggu...

xsampai2...

jam sudah pukul 8.25am..

aku x ready lagi mau p keja...

baju xda...

xiron lagi....

aku p mandi cam biasa...

check dalam almari...mana baju yg boleh pakai...

so...aku capai t-shirt....

dan....

9.10 AM...aku sampai ofis dengan memakai t-shirt hitam yang ala2 kedut x kedut ni....

apa boleh buat...

SUMPAH!!! AKU MEMANG NIAT MAU PAKAI BAJU KURUNG HARI INI...MEMANDANGKAN HARI INI HARI JUMAAT.... TAPI...KEADAAN TIDAK MENGIZINKAN... JADI AKU PAKAI T-SHIRT DAN JEANS JAK LA P OPIS.....



...Cik-doRINA...

No comments:

Post a Comment