17 April 2010

...aku ponteng kerja lagi...

Hari ini aku tidak pergi kerja.Alasan yang aku berikan pada kerani di opis..."aku ndak masuk opis hari ni..ada hal...".. hah...itula sms yang aku kirimkan. Dan sebenarnya hari ini aku sangat malas... ehh... bukan hari ini saja.. lately... aku sangat malas untuk bekerja pada hari sabtu. since my first time being an emplyee pun aku ndak pernah merasa cuti di hari sabtu. at least... company sekarang ni kerja setengah hari jak... compare to time aku kerja construction site. Saturday is working day... tapi sebenarnya aku tidak la berfoya2 melayan tidur di rumah.. aku menemankan Puan Pengarah merangkat mamaku pergi berjalan2 di bandar Tawau yang tercinta ini.dan sebenarnya aku yang dengan penuh semnagat mengajak mamaku untuk mengcover kemalasanku untuk pergi ke opis hari ni. at least alasan boleh diterima pakai kan. kami ndak kemana2 pun... cuma pergi ke Giant dengan tujuan mencari plastic drawer untuk meletakkan pakaian2 kecik serta topi2 bapaku yang berlambak itu. tapi...aku dengan bijak dan pintarnya terlupa bahawa barang yang hendak di beli itu merupakan sebuah barang yang berkotak besar yang mungkin tidak muat untuk masuk ke dalam kereta wajaku yang tidak seberapa mau besar itu. so conclusionnya... kami ndak jadi beli drawer tu. pusing punya pusing punya pusing tu Giant... aku terjumpa vitegen... hurmmm... lama ndak minum vitegen. aku suka minum vitegen time2 aku rasa aku mau berak dengan nikmatnya. so sesiapa yang ada masalah berak.. ini lagi satu minuman yang boleh anda minum untuk membantu pencernaan anda. aku yakin... anda akan berada seperti diawangan selepas berak hasil daripada pencernaan vitegen.

Then aku pergi area tib bit.. aku jumpa halia merah. aku pun ndak sure sejak bila aku dan halia berkawan rapat. seingat aku.. aku mula minat dengan halia since aku rasa badan aku banyak angin. so time aku d KK dulu... before tidur.. aku akan minum susu dan campur halia.bukan halia serbuk seperti yang aku pernah cerita dulu(actually...halia serbuk tu sesuai time malas2 mau kupas halian ori jak tu). dari situ aku adalah penggemar halia. sampaikan aku boleh makan halia merah @ halia jeruk ni. a lili bit masin sebab begaram...tapi kepedasan halia tu buat kita rasa fresh... dan beberapa minit kemudian akan kentut2...wah...kentut itu benda free yang nikmat.. cuba la siapa ingin cuba. tapi mamaku ndak suka.. tadi dia cakap... " kenapala kau beli benda ndak sedap ni".. glurppp!!! ndak sedap... sedap bah mak... i like ginger...!!!








nota kaki tangan dan mulut: entri ini sekadar mengisi kebosananku di petang sabtu...

No comments:

Post a Comment