08 April 2010

...it's April..

KK trip...again and again...

1hb - 5hb April lepas...sekali lagi aku menjadi driver untuk mamaku... driver ndak berbayar. Bertolak 1hb pagi lebih kurang jam 7 pagi la. Tiada yang menarik semasa dalam perjalanan tu..macam biasa2 jak..lagipun aku sudah biasa drive TWU-KK-TWU... tapi kali ni cuaca kurang elok sikit sebab hujan sepanjang perjalanan LD-Sandakan.Sampai KK lbh kurang jam 3.Sampai rumah rehat...malam terus p rumah kazen aku.. ndak sabar jumpa si mika... miss him so much. tapi sekarang dia semakin membesar ni...dia pandai sudah memilih orang tau. kalau dia ndak berapa biasa dengan tu orang...pandai pulak dia nangis...aduhhh.. comelnya bah si mika.. gerammm.... Jam 8 aku ngn si lason terus memulakan misi jalan2 cari makan di ibu negeri sabah itu..lokasi pertama... LUK LUK QUEEN... yeah...sana Lido.. dulu2 dia di kawasan lintas... time aku first2 sampai KK dulu time2 praktikal... aku tinggal kawasan Lintas... macam malar aku ke sana tau.. Lepas start kerja d KK...aku pindah Country Height... time tinggal sana plak.. aku p pengaruhi kawan2 kerja aku...akhirnya aku berjaya menghasut 2 orang kawan baik aku untuk sama2 menikmati...hinggakan kami sanggup kluar kul 12 malam gara2 mau makan sana LUK-LUK. Aku ndak tau la tu aunty kali sudah mandrem sama pelanggannya kali..tu yang sekali rasa mau lagi tu...hurmm...stop cerita pasal Luk-Luk.
The next day..aku ndak da cari makanan... aku just temankan mamaku & neneku jalan2 cari barang2 diorang d Wisma Merdeka. Lepas tu sampai malam aku terperap di rumah jak.Malamnya baru p rumah pakcikku. Hari Sabtu pulak...seperti yang di rancang... kami pigi Papar untuk lawat adik arwah datukku yang sakit.Tapi sebelum tu aku singgah di Kedai Kopi Wan Wan. Kedai makan yang aku ndakkan miss tiap kali aku p KK. Kon Lo Mee Tomyam isi ikan dengan fishcake... Ya ampun.... punyala sedap!!! Tapi..di sebabkan aku bantai tomyam itu ketika perut aku tengah kosong... di tambah lagi cuaca di KK + Papar yang sangat panas... balik jak dari Papar tu.. aku di serang gastrik dan seterusnya aku demam... lalala...semalaman aku terbaring di atas katil menahan sakit. Atas bantuan mamaku yang tercinta...yang sentiasa ada bila aku sakit dan memerlukan... akhirnya sakitku berkurangan. Sebenarnya aku risau jugak ni.. sebab plan kami.. hari ahad tu kami mau p Tamu di Kota Belud. Nasib malam tu jugak aku sembuh.
Hari ahad tu pulak, seperti yang di rancang.. kami pegi ke KB. tapi yang lucu dan bahalulnya aku.. macam mana aku boleh lupa jalan ke KB tu. Aku boleh pulak guna jalan lama...jalan kampung merangkap jalan hutan... aku boleh pulak lalu jalan yang dari Tamparuli.. sangat bahalul dan sangat makan anginnya aku...(time ni aku bawak kereta kazen aku...si lason drive wajaku...masalahnya dia sudah jalan dulu sebab dia fikir aku tau jalan...).. at last... kami sesat .. bukan juga la sesat...sebab kalau jalan mana2 pun ada tembusnya... cuma itulah...perjalanan dekat jadi jauh la.... Balik dari tamu.. aku rehat2... pastu dalam jam 3 gitu aku ngn si lason p 1B. Plan mau carikan Mr. BF perfume. pas beli perfume...aku p carikan mamaku hadiah besday memandangkan esoknya iaitu 5hb April 2010 adalah ulangtahun mamaku yang ke 50. aku ndak tau mau belikan apa... 2 tahun lepas sudah belikan jam... tahun lepas aku sudah adakan jamuan d CJ's Bistro ( actually bro Jason yg sponsor...tapi aku jadi peneraju bersama si Shan).. so tahun ni aku plan mau belikan mamaku handbag memandangkan aku tengok handbag yang dia selalu pakai p pasar tu sudah agak lusuh.. time beli perfume tu kebetulan aku dapat voucher Parkson RM20.. so aku pun round2 la d Parkson memcari sesuatu for my mom.. round punya round.. aku jumpa handbang.. ndak la mahal betul... tapi bolehlah untuk mamaku pakai ke pasar...
Besoknya...5hb April 2010... HAPPY 50th BIRTHDAY MAKKKKKKKK!!! dan hari yang sama jugak kami betolak balik ke Tawau. Perjalanan macam biasa... cuma sedikit penat sebab...kalau ndak silap..hampir 4 kali kami berenti singgah di 4 stesyen minyak...hahaha... singgah kencing bah... haha... sampai Tawua lebih kurang 3 lebih sebab banyak berenti. Malamnya, aku, mamaku,lason & si bech p celebrate birthday mamaku di CAFE@7, Promenade Hotel. Memandangkan bapaku busy and outstation... jadi aku bawakla mamaku p makan2 sana. Bawah ni ada sikit2 gambar...mau upload semua..banyak betul... biasalah...aku kalau sudah jumpa kamera... bahaya...haha... apapun... just wanna wish my MOM... HAPPY BIRTHDAY MAKK! Semoga panjang umur dan di murahkan rezeki.. AMIN!!








nota kaki tangan dan mulut: 10hb ni birthday my sister lagi.. then next 17 pulak my dad's... alalalala~~

1 comment: