23 April 2012

Aku dan Tudung Bawal


Sekarang ni fesyen bertudung segiempat a.k.a square hijabs ni kini kembali kan. Biasalah fesyen. Pusing-pusing, yang lama kembali jugak.

Aku ni bukanlah hantu fesyen (macam selalu aku cakap), tapi kadang-kadang, mau jugak aku mencuba kunun fesyen-fesyen terkini ni. 

Aku ingat lagi, masa zaman study-study, aku manalah kenal istilah 'selendang' a.k.a 'shawl' ni. Seingat aku, aku mula berjinak-jinak dengan shawl ni time kerja di WCT. Masa tu setengah matilah jugak mencari shawl.Habis aku round satu KK. Time tu yang ada pun agak mahal. Selendang chiffon yang sekarang harga dalam RM8-10 time tu di KK jual RM20. Ish. Ndak berbaloi la pulak kan. Aku pesan shawl yang banyak sama adik aku time adik aku pegi KL that time. Sekali borong 10 helai. Kesian bah dulu-dulu. Mana pandai aku shopping-shopping online ni. Nah sekarang, semuanya di hujung jari jak.

Balik pada cerita bawal ni, aku ingat lagi zaman study-study, tudung segiempat ni lah yang kami pakai. Kemana saja. Time kelas, time keluar. Paling wajib, setiap satu orang mesti ada tudung putih. TIme tu tudung bawal yang ada batu tu memang popular. Aku selalu beli dari kawan yang asal kelantan. Tiap kali dia balik cuti, aku mesti pesan tudung. Kira dia bisnes jugak lah. TIme tu aku ingat lagi, tudung bawal yang ada batu keliling tu hariga dia RM30-RM35. Time study, RM 35 tu agak mahal ya. Time dapat PTPTN baru beli tudung. Bukan macam budak sekarang, semua benda senang dapat.


Ini gambar masa zaman stud-study. Time ni Eda Suhaili gemuk lagi. Sekarang dia sudah slim woo.
Tudung hijau yang aku pakai tu, aku lupa aku beli mana. Tapi time tu kain tudung corak-corak gitu, kain licin. Susah gila mau bentuk. Kadang-kadang bikin muka tambah tembam. Sudahlah dulu aku tembam semacam. ish ish ish.





Sekarang ni, fesyen berSquare Hijabs ni kembali lagi, walaupun, ada orang yang dari dulu lebih selesa mengenakan square hijabs ni, tapi lately makin menjadi-jadi. Banyak fesyen yang dikeluarkan. Siap ada bunga ros lagi keliling tudung. Tapi harga bapak mahal. RM 35-50. Ish. Sekarang ni aku mana pakai tudung mahal-mahal. Kalau belas-belas tu aku mampu lah. \\(^___^)//


Sebagai tokey tudung, aku sudah pasti mempunyai koleksi tudung bawal/square hijabs yang tersendiri. Tiap kali datang design baru, sudah pasti aku rembat satu. Kira untuk promosi kepada orang luar lah. 






























Kepada yang berminat dengan tudung bawal printed ni, boleh lah jenguk-jenguk e-shop aku ya...






No comments:

Post a Comment