07 May 2013

rinaNzam wedding preparation : Part - DIY Doorgift (doily paper +sticker)

Assalamualaikum...


Counting the days.... 24 days to go!


Agak lama tidak mengisi blog ini. Mungkin sebab demam pilihanraya yang lepas. Tahniah BN. Pada Datuk Hamisa, sila jalankan tanggungjawab dan janji-janji ada sebelum menang hari tu. Oh ya, satu lagi tolong luluskan permohonan warga Kampung Tanjung Batu Tengah kawasan Masjid Aman untuk mentar jalan masuk kampung. Permohonan bertahun dulu yang tidak pernah ditunaikan. Tapi yang pelik, jalan masuk ke rumah JKKK kampung sampai depan pintu bertar pulak. Apa kes??


Ah lupakan politik. Memandangkan tinggal 25 hari lagi (kelmarin), so aku sudah mula start buat perhiasan untuk doorgift aku. Lagipun doily paper baru sampai dan baru dapat. Sebenarnya, plan pertama aku untuk doofgift ni , aku plan just bagi souviner yang aku beli time di Bandung dulu sahaja. Tapi memandangkan aku ni kadang-kadang seorang yang perasan rajin dan perasan kreatif dan perasan up to date, so aku design untuk buat DIY diorgift. Tapi jangan risau, souviner tu still dibagi jugak. So semalam bermulalah edisi menampal sticker di doily paper. 1000pcs. Mampus mak menampak sendiri. Kelmarin baru dapat dalam 300++. Al-maklum, sempat lagi keluar makan dengan En.Tunang. Jam 12 semalam aku betul-betul surrender. So stop seketika. Plan mau bawak ke opis. Tengoklah kalau sempat, sebab lately, di opis kerja aku menulis kad sebab kekadang time di opis lah nama-nama yang aku ndak pernah ingat jadi teringat, so boleh terus tulis. Takut terlupa.


Ndak sedar masa berlalu. Tinggal beberapa minggu lagi. Oh ya, kelmarin sudah hantar veil untuk potong dan jahit tepi. Thanks Makcik Kadariah. I love it. Insyallah kalau datang mood rajin, bermulalah sesi menghias veil. DIY LAGI!







Love,
rinadorina bahar

No comments:

Post a Comment