10 September 2009

...19 Ramadhan...

19 Ramadhan (09 09 09)


detik..tika dan masa ini aku tengah menonton England vs Croatia -FIFA 2010 World Cup Qualifier. time ni tengah 2-0... satu scored by Lampard(penalty) dan satu lagi oleh si Gerrard(si Gerrard??? uikss...cam aku kenal kan...huahuahauahau). Perut tengah lapar sebab sebelum start bola tadi aku membuang sisa2 kehidupan itu pun aku still nda puas hati sebab seminggu kebelakangan ini aku macam ada masalah sembelit. nda tau kenapa tapi yang pasti penyakit lama aku sudah kembali. perut masuk angin and susah mau membuang sisa-sisa kehidupan. ARGGHHH!! aku benci la cam gini...perut rasa nda selesa. pelbagai cara sudah aku lakukan.pelbagai makanan sudah aku makan untuk konon2 supaya senang membuang sisa2 kehidupan tapi ndak jugak. sangat seksa untuk membuang sehari sekali. erkk..padahal tiap hari ada makanan masuk dalam badan tapi macam mustahil pulakkan kalau tiada pembuangan. setelah penat berfikir cara-cara untuk membuang angin dalam badan dan sekali gus membuang sisa2 kehidupan yang 2-3 hari ni..ermmm...ada la terbuang tapi tidak ada kepuasan(kepuasan???ishh...kamu tau jugak kan apa perasaan bila lepas membuang sisa2 kehidupan...lega bebbbbb)... akhirnya aku teringat minuman aku time aku tinggal di rumah sewa di KK setahun lalu yang buat aku berak2...iaitu susu + halia. Yes... tadi aku berbuka puasa dengan seMUG besar susu anlene coklat ( gini ka tu eja??) + beberapa ulas halia yang aku tumbuk halus . Sangat sedap rasanya dan sangat sedap ia masuk ke dalam perut aku. dan akhirnya bangun dari tidur before tengok bola aku telah membuang sisa2 kehidupan dengan leganya..hurrmmmm...nyaman dehhhh....
hikhik..berbalik pada tajuk entri... Yes...kemarin iaitu 090909... cantik kan no...tadi time tgk berita ramai betul orang yang kawin tanggal ni kan. hurmm...mebe special bagi diorg..tapi bagi aku ada apa pada tarikh...ingat lagi ka Yusry-Erra kahwin kalau ndak silap aku 030303... tapi nda jugak kekal...maksudhnya...yang penting bukan tarikh...tapi niat...kan..kan... apapun selamat pengantin baru buat mereka2 itu.
heran kan hari ni nda da gambar kuih raya...yes...sepatutnya ada...tapi sangat menghilangkan semangat...tadi pas sungkai kami plan mau buat kuih tat..tapi dengan sedihnya aku bagitau yang kami terpaksa buang adunan kuih itu kerana ianya sangat tidak sedap. Yes..itu bukan adunan yang kami buat..itu adalah adunan ready mix NONA.sangat menyesal beli. sedap lagi adunan yang mamaku buat.CIS!! aku tertipu. aku nda tau la di mana silapnya tapi adunan itu sungguh tidak sedap. ini suma si Lason punya pasal. beriya mau beli yang ready mix....konon2 sedap. tapi hasilnya...terpaksa dibuang. sudahlah satu kotak harga dia 7 ringgit x 3..ish... membazir. sudahlah pulak tu... jem nenas NONA pun sangat tidak sedap. masam. konon2 mamaku mau masak balik jem tu + sedikit gula akhirnya jam itu menjadi keras seperti batu. dan sebagai solusinya...besok mamaku terpaksa pergi bandar pergi beli bahan2 kuih untuk kuih tat yang baru...ishHHHH...sudahlah tangan aku sikit bermuscle ala2 malik nor gara2 mengadung tepung itu..nda berbaloi langsung... moral of the story...jangan terlalu percaya dengan adunan ready mix itu...






nota kaki tangan dan mulut: detik entry ini aku type...3 hari lagi baru dapat jumpa dia...ish...banyak benda kena di setelkan ni...semoga apa jugak keputusan kami adalah yang terbaik buat kami berdua....

p/s jam 3.50 sudah sekarang...mau p sahur jap aa...

No comments:

Post a Comment