25 February 2010

...aku rasa aku mau deman...


sebabnya....tekak aku mula rasa sakit... mungkin kurang minum air kosong hari ni.. hari ni jak sudah minum 2 mug kopi.. for breakfast n for lunch... lagi2 time cuaca sekarang ni yang amat... eh teramat panas... lagi la mudah mendatangkan penyakit. hurmmm... ramai sudah yang sakit.. ada "orang" tu sampai kuar darah dari hidung.. tu semua kes kurang minum air la tu... aku yang banyak minum air pun masih lagi rasa belum cukup...padahal almost 3 liter air aku minum kalau di opis ni...sampaikan tiap 5 minit aku ke toilet. lain lagi di rumah... pagi-pagi sudah hentam satu mug besar air... sebelum tidur pun minum air... hurmm.. minum air kosong ni sudah jadi kebiasaan aku.. since aku kerja site la time d WCT... balik dari site... kompom habis air satu botol... lama2 terbiasa... yang aku heran... ada sesetengah orang nda suka minum air kosong ni.. diorg cakap.. ndada rasa.. ndak sedap... adeii... yang nda sedap tu la ubat...dan aku hairan macam mana diorang boleh hidup tanpa minum air kosong.. sebab kalau aku la.. aku cakap kalau aku... kalau aku kurang minum air.. kencing aku mesti pekat...kuning.. geli la warna cenggitu.. bagi mencairkannya.. aku akan minum air banyak2 sampai kencing aku tukar colour.. jadi jernih sedikit... yeah!!! i like to see that colour....

kepada sesiapa yang rasa2 mau demam time cuaca panas sekarang ni... nda payah jumpa doktor.. ubatnya senang jak.. percuma dan mudah... banyak2kan minum air kosong.. biar sampai terkencing-kencing.. janji sihat...:D



nota kaki tangan dan mulut: banyak2kan minum air...boleh cuci organ dalaman sekali...

No comments:

Post a Comment