01 February 2010

...short-term memory loss syndrome...

dulu..aku pernah buat entri pasal coffee addiction ...ya..aku mengaku...aku mmg addicted to caffein... aku memang addicted to coffee...sehari aku ndak minum kopi aku rasa badan aku lemah2...tapi..makin lama...aku makin sedar sesuatu...aku rasa aku jadi pelupa..aku mengalami short term memory loss...bayangkan...aku kadanag2 boleh lupa apa yang aku buat just now... mana aku letak barang... dan mcm semalam..aku lupa yang aku sendiri yang matikan suis tu tp aku tanya sapa yang kasi mati??hah..ndak ka parah tu...semalamam aku befikir semalam..what happened to me???kenapa aku boleh teruk betul...
at last aku dpt jawapannya...aku teringat makcik aku cerita yang pakcik aku..gara2 minum nescafe.. dia jadi lupa mana rumah dia...aish...parah tu..gilak...takut2 aku pulak lupa mana rumah aku...hurm..nampak gayanya...aku terpaksa kurangkan aktiviti meminum kopi ni.. terpaksa minum milo... aduh...bukan ndak mau bah minum milo...tapi panahan milo ni bahaya...
silap2 aku tidur di opis... mampus...tapi..daripada aku jadi nyanyok sebelum masanya...baik aku cegah... omputih kan ada cakap.. prevention is better than cure... jadi... mula hari ini... aku nekad...akan kurangkan meminum kopi...mebe...dua hari sekali baru minum... yang pasti... mesti aku rasa ndak sedap hati... sebab aku sudah biasa minum kopi..at least once a day...tapi...apa boleh buat...daripada nanti aku lupa nama sendiri..lagi parah kan..




nota kaki tangan dan mulut:sesungguhnya...kopi itu nikmat...:D

No comments:

Post a Comment