01 February 2010

...single vs double..

kadang2...aku rasa hidup single itu best..tidak perlu jaga hati siapa2..tidak perlu sakit hati dengan sesiapa...hidup bebas..kemana mau pergi..boleh pergi..apa mau buat...boleh buat... tapi...sudah lumrah kehidupan manusia lelaki dan perempuan di ciptakan berpasangan... jadi.. bila hidup single... ramai mulut2 yang akan mengata...ndak laku la...memilih la..anak si polan ini sudah kawin la...anak si polan itu sudah kawin la...kamu bila lagi...??? aduhh...bingit...sebab tu kadang2 aku rasa mau kembali ke zaman kanak2...sebabnya...zaman kanan2 ndak da orang akan pertikikan semua itu. aku bukan menafikan fitrah manusia...aku jugak akui..hidup double ni kadang2 menggembirakan.... itupun kalau dapat orang yang betul2 ngam di hati kau...tapi bila jumpa lelaki yang jenis bukan species idaman kau...jadinya..hidup double ni lebih teruk dan parah...entah la... kadang2 aku selalu tanya diri sendiri... siapa silap sebenarnya?? aku ka?? mungkin jugak aku....mungkin aku terlalu mencari kesempurnaan...maksud aku kesempurnaan tu...mencari seseorang yang betul2 ngam di hati aku..sempurna pada pandangan mata kasar dan mata hati aku... bukanlah maksud aku mencari kesempurnaan tu mencari lelaki sempurna ..punya segalanya...punya paras rupa..punya kerjaya hebat..punya harta benda yang banyak..bukan...sebab aku tahu...NOBODY IS PERFECT!!!.. aku pun bukan la seorang yang sempurna...sudahlah rupa buruk...kerjaya tiada...cuma...setiap orang itu mempunyai pendapat masing2 kan..sebab itu la...cuma kadang2 aku hairan...aku selalu tanya.... salahkah aku menjadi anak kepada bapak aku...sebab...dari pengalaman aku...yes...itu la alasan mereka2 yang bodoh itu tinggalkan aku... susah kan...dan tiap kali tu juga aku mengalah.... tapi sampai bila aku harus mengalah??? aku sendiri ndak tau...kenapa susah betul aku mau jumpa dengan lelaki yang dapat terima aku kerana aku adalah aku...bukan sebab family background aku...aku benci bila orang kaitkan aku dengan semua tu..please la...please..aku bosan sudah hidup begini... apapun..yang pasti..aku betul rindu kehidupan aku dulu...time tahun pertama aku kerja...time tu..aku freshy lagi..baru lepas praktikal..then terus dpt kerja..time tu..dalam kepala otak aku cuma ada... KERJA...KERJA...KERJA... pagi2..jam 6.50 sudah betolak p kerja..balik jam 10-11 malam... pas balik... tidur...besok pagi2 bangun p kerja lagi..malam2 baru balik...24/7...monday to sunday...ya..aku rindu masa itu...walaupun aku single time tu..aku hidup bahagia dan gembira bersama rakan2...pergi enjoy sana sini...p karaoke sesuka hati..p makan mana pun kami mau...yang pasti..time tu...moto kami...BIAR HABIS DUIT JANJI HIDUP HAPPY!!... time tu sikit pun aku ndak rasa hidup aku sia2 sebab tidak punya pasangan hidup sebab time tu aku punya sahabat2 yang sama kepala macam aku...aku seorang yang happy go luck...seorang yang ceria..seorang yang suka bergurau...time tu pun..ada yang mau rapat ngn aku..tp hubungan ndak jadi...tapi aku still maintain releks... sampailah... satu masa...ya..aku masih ingat tarikh itu... 17 july 2008... aku jumpa dengan 'dia'...di suatu majlis birthday dinner someone...dia yang merubah kehidupan aku... sampai kini...walaupun kami sudah berpisah setahun yang lepas.... mau salahkan dia...bukan jugak salah dia...mau salahkan aku...aku rasa bukan salah aku... cuma mungkin...keadaan tidak mengizinkan hubungan kami...dan mungkin jugak sebab aku anak Hj. Bahar... ya..salah satu penyumbang terbesar keretakan hubungan kami adalah sebab aku anak Hj. Bahar... ntah la....tapi yang pasti....dia sudah ubah aku..menjadi seorang yang bukan diri aku yang dulu... dan sampai kini aku masih mecari...seseorang yang dapat kembalikan aku menjadi SALFARINA BAHAR yang dulu..

No comments: