12 March 2011

Masih Kuingat

Amaran tsunami semalam buat aku jantungan tau. Mengingatkan aku kejadian tsunami beberapa tahun lepas. Ala yang di Acheh... Bali.. Phuket etc tu. Aku ingat lagi, time tu aku masih study di Kuantan. Time tu aku dapat sms dari Tawau."RINA, KAMI TENGAH KUMPUL-KUMPUL BARANG DAN BEKUMPUL DI MASJID SUDAH NI.TSUNAMI!!!". Aku ndak sure siapa yang sms. Lupa lupa ingat jugak aku. Tapi yang pasti masa tu sudah tengah malam dan yang paling menyeksakan batinku ialah masa tu jugaklah kredit prepaid aku habis..eh.. Bukan.. Bukan.. ..bukan.. Ada beberapa sen tapi ndak sampai 10sen ndak silap.Soooo sial la kan. Mana mau cari prepaid tengah-tebgah malan buta.Lagi satu hal aku bukan jenis suka ganggu roomate tidur. Time tu aku sudah serabut gila. WOIII!!! SEMUA FAMILY AKU DI TAWAU OK.AKU SAYANG FAMILY AKU OK!!!.Nasib baik dengan beberapa sen tu aku boleh sms seorang hamba Allah ni. Dia lah call aku dan bagitau tiada apa-apa. Semuanya baik- baik aja.Syukurrrr!! Dan yang pasti sampai pagi aku ndak tidur dan pagi tu jugak aku pegi cari topup prepaid aku. Dan bermula dari detik itulah.. Aku ndak pernah biarkan prepaid phone aku tidak bekredit.Tobat!!!!

Apapun, syukur la. Tiada apa2 berlaku kepada penduduk Sabah dan Labuan.

Amin!!!

YA ALLAH,KAU JAUHILAH KAMI DARI BENCANA-BENCANA ITU!!! AMINNNN!!!

No comments:

Post a Comment