18 April 2013

Yang Ringkas Itu Menarik

Assalamualaikum...


44 hari lagi. Oh my... Cepatnya masa berlalu. Aku menghitung hari dari 100++ sampai sekarang sudah 2 bulan berlalu. Lagi 44 hari dan aku rasa aku sudah patut start gear 1. Benda-benda kecil patut disediakan.


Benda first yang aku boleh start buat adalah bekas untuk makanan ringan. Ala yang orang selalu letak atas meja makan tetamu tu macam kacang-kacang tu. aku dan mak plan mau hiaskan bekas plastik tu dengan hiasan sederhana. Warna wajib 3 lah kan ikut warna tema. Malam ini atau hijung minggu ni akan aku kerah tenangan sepupu sepapat, si ninong dan jugak anak-anak buah ku. SEDIA KAMU ARR! Hari ni aku pergi cari kain satin dan riben. Malam ni aku usaha buat seberapa yang mampu. Al-maklum, ada 45++ bekas yang mau dihias. Apa guna ada sepupu sepapat kalau 45-45 tu aku yang kasi siap. Ehewww! He he he...


Oh ya berbalik kepada tajuk asal (uisehhh) , apa yang aku mau cakap sebenarnya pasal pelamin. Apa yang mampu aku cakap pasal pelamin si nonong aka bakal mak andam aku, I LOVE YOUR JOB. Ya bukan pelaminan aku. Pelamin aku belum lagi. Tapi hasil kerja si nonong ni memang aku suka. Biarpun orang cakap pelaminnya simple or ada yang cakap macam hiasan rumah, tapi itulah pelamin zaman sekarang. Bagi aku lah. Aku ndak tau lah pulak bagi manusia-manusia yang beranggapan sebuah pelamin itu perlu ada berjuta bunga. Perlu ada berjuta tiang-tiang. Ah aku tidak suka itu. Aku perlukan pelamin yang ringkas tapi sedap mata orang memandangnya dan thanks Nonong sebab kau manusia yang kreatif. Mungkin itu bezanya pemikiran orang tua dan muda. He he he... Maaf kalau ada yang terasa. Apapun jangan risau nonong, akan aku bantu semampu mungkin untuk bagi kau prop-prop yang aku hanya cuma mampu beli tapi tidak berapa kreatif untuk menghias. *smile* .



Kepada yang minat dengan hasil kerja si nonong boleh cari dia di FB she_izyan. Tapi sorry 30/5/13 dan 1/6/13 dia aku punya!



nota kaki tangan dan mulut:Kad belum sampai.badge sudah tempah. Sticker sudah sampai. Kasut kawin 2/5/13 dijangka siap. Baju kahwin belum jumpa si aunty. Veil lagi hampes belum ada dalam kepala otak. Oh tidak!!!!



Love,
rinadorina bahar







ps/ gambar curi dari FB Nonong. :D

No comments:

Post a Comment