22 April 2013

rinaNzam Wedding Preparation : Part - Brooch Bouquet

Assalamualaikum...


39 days untill we tie the knot...


Dibawah ini adalah hasil daripada memborong brooch di Fanika pagi tadi. Hasil bantuan my future MIL. First, time aku datang, dia tanya aku mau buat apa dengan brooch banyak-banyak. At last bila aku bagi tunjuk contoh, eh... dia lagi tolong pilihkan. He he he. Masa beli tadi, aku rasa macam banyak so aku stop, Bila sudah buka plastik, hasilnya adalah sedikit. Menurut tutorial yang aku tengok tu , dia perlukan at least 40-50 biji brooch. Tapi aku cuma memilik 30++ brooch besar dan yang kecil ada lebih kurang 20++. Aku rasa ndak cukup dan petang ni aku mau memborong lagi. 








Sebenarnya, idea ni datang dari cousin aku, dia yang suruh aku buat bouquet pakai brooch. Tapi sebenarnya dua tahun lepas, BFF aku sudah pernah buat. Tapi mungkin kali ni aku mau buat besar sikit dari si dD. FMIL aku cakap, kasi kembang. Oh yeah. Aku ni macam biasalah, semangat jak berkobar-kobar, entah jadi entah tidak. Apa-apa pun nanti kita share hasilnya. Hasilnya nanti share lepas kahwin la baru surprise. 







Kain untuk buat viel pun sudah beli. Sekali beli dengan kain satin untuk toples kacang. Hasilnya nanti aku kongsi ya. Yang pasti semua kongsi selepas kahwin baru surprise. Sekarang ni aku just mau buat checklist mana yang belum mana yang sudah. Harap-harap semua berjalan lancar.





P/S malam ni bermulalah sudah masa untuk MENGERAH TENAGA SEPUPU SEPAPAT!!!




Love, 
rinadorina bahar

No comments:

Post a Comment