21 April 2011

Misi Hidup Tanpa Kopi - Day 1

Bermula kelmarin, aku nekad untuk tidak minum kopi atau paling kurang pun mengurangkan aktiviti meminum kopi.

Sebabnya???? Entah.


Hasilnya, YES I DID! Aku berjaya menahan diri dan nafsu dari meminum walau setitik pun minuman berunsurkan kopi.Kemarin aku hanya breakfast teh o tanpa gula. Begitu jugak malam.


Tapi, bagi seorang coffee addict macam aku, sumpah! Memang aku terasa kesannya.Antaranya:

♥  satu badan rasa lemah.kurang energy gitu.
♥  awal gila aku mengantuk.Jam 8.45pm sudah rasa mau tidur.
♥  emosi pun agak terganggu.Entah. Macam kurang ejen penenang jak aku rasa.

Kesimpulannya, hari ini hari kedua aku akan meneruskan misi itu. Pagi tadi breakfast sebiji kueh dan teh o tanpa gula. Oh ya, pagi tadi aku minum Teh Sabah. Ada kawan yang cadangkan Teh Sabah. Katanya sedap. Entah lah. Aku rasa macam sama. Yalahkan, aku bukan tea addict. Tapi kalau suruh aku bezakan rasa kopi-kopi sedunia maybe aku arif la.


No comments:

Post a Comment