22 May 2010

...bersuntik ...

Pagi tadi dengan penuh rasa bangga saya tidak masuk opis dengan alasan mau pergi bersuntik (suntikan ini untuk melengkapkan dokumen untuk dapatkan visa). At first kami planning mau pergi lbh kurang pukul 9.30 pagi. Tapi aku takut aku ndak dapat bersiap dalam masa 45minit(sbb time mamaku decide tu pukul 8.3opagi)..sebab time tu aku belum iron baju lagi. Planning mau basuh rambut lagi pagi tu...so aku mintak mamaku tukar plan ke pukul 10.oo pagi.. Rupanya mamaku sengaja lambat bersiap. Mamaku siap boleh pergi menyapu halaman rumah lagi sebab mamaku cakap dia kalau besiap sekejap saja. Aku pun meneruskan semua aktiviti. Siap punya siap punya bersiap...akhirnya aku selesai dalam pukul 9.40pagi. Time tu mamaku belum ready...So sementara menunggu mamaku besiap tu aku pun apa lagi......
*
*
*
*
*

Berposing-posing di ruang tamu.....

Lepas tu pergi ambil nenekku di rumahnya.... tunggu dalam kereta jak...sempat lagi aku posing kan...ngehhh


Kauter pendaftaran KLINIK FAMILI (Jalan Pantai)


Doktor yang bertugas hari ini...

Sementara menunggu kad kuning - selepas bersuntik...

Kad Kuning yang diperlukan untuk melengkapkan proses membuat visa...
*
*
*
Lepas bersuntik tu, aku,mamaku dan nenek pergi ke supermarket sebab nenekku cakap dia mau pergi beli buah.Tiba2 dia teringin makan epal dan ada sedikit keperluan rumah yang dia perlu beli. Aku pulak tetiba terasa ingin makan snack. so aku pergilah cari...tiba2 perut aku meragam.
SAKIT! MENYUCUK-NYUCUK!.


Nasib baik nenekku sudah beli barang yang dia mau. Tapi aku sudah janji mau bawak mamaku ke kedai tudung yang makcik aku ceritakan..makcik aku cakap tudung di kedai tu murah2. Tapi aku sudah memang ndak tahan. On the spot aku bawak mereka balik. Habis semua kereta yang lembap2 aku marah2. Sakit perut punya pasal.

Lepas hantar nenek balik rumah, aku terus balik ke rumah kami. Aku suruh mamaku tunggu dalam kereta jak sebab aku janji mau bawak mamaku pergi kedai tudung tu lepas aku membuang sisa-sisa kehidupan yang menspoiledkan aktiviti kami tadi.

Lepas selesai dan ketika itu berasa lega... aku pun bawak mamaku ke bandar semula ( nasib baik rumah dekat dengan bandar )... aku bawakla ke kedai tudung yang dimaksudkan. At first konon2 aku ndak mau la beli sebab yang order hari khamis haritu pun belum sampai. So..aku ndak pandang langsung shawls yang ada di kedai tu. Mamaku ada beli tudung...eh..apa nama tudung tu aaaa?? orang still panggil tudung ekin ka?? ntah la.. apa nama tudung tu.. yang aku tau seperti gambar di bawah. Mamaku beli dua. tetiba entah kenapa gatal tangan aku pergi mencuba tudung tu. Tup..tup.. cam lawa. Sumpah..aku pernah beli tudung ala2 ekin tu tahun lepas dan aku rasa sangat tidak sesuai dengan muka aku. aku rasa macam makcik2 kalau pakai tudung macam tu. tapi tadi aku try yang ini cam sesuai jak sebab depan dia agak muncung. i like... first2 konon2 mau beli satu.. pastu ambil lagi satu...pastu ambil lagi satu. At last aku ambil tiga. Nasib la murah. sebab plain kan.lagipun tiada accessories langsung. oklah..aku pun bukan suka yang banyak manik2 tu.. nanti macam makcik2..:D...dan kalau mahal maybe aku ndakkan lah rembat sampai tiga. sebab aku bukan suka sangat tudung macam ni. Aku beli ni pun saja2 jak. aku prefer pakai shawl. So nampaknya janji tinggal janji la..janji untuk tidak beli shawls..eh..tapi itu shawls kan.. tudung boleh kan.. lalalalalalalala~...

ngehhhh!!





nota kaki tangan dan mulut: sekarang tangan aku tengah sakit...ish..macam budak2..baru suntik sikit pun sakit..

p/s aku sudah tidak bersanggul tinggi... takuttt!!

No comments:

Post a Comment