22 May 2010

...siapapun juara AF8 - AF2 tetap dalam ingatan...

gambar curi dari Murai.com.my

Ha... ini dia wajah juara baru AF8, Shahir..yang pasti kemenangan dia sebagai juara menimbulkan ketidakpuasan hati dikalangan peminat2 Adira. hahahah... semua emo. aku memang Sabahan(im proud to be SABAHAN).. tp aku tidak la terlampau fanatik dengan si Adira tu... dan siapa2 pun di AF tu.. bagi aku semua tu politik ASTRO... yang mana boleh mendatangkan duit.. pasti akan melonjak. So for those yang rasa si sang juara tu tidak layak menang.. tunggu dan lihat la pada masa akan datang. Sebagai contoh AF7... biarpun yang juara adalah Hafiz tapi dari apa yang aku lihat... si Akim lagi popular. Iklan dia..drama dia.. means.. tidak semestinya kau juara...kau akan popular.Semua rezeki bergantung kepada usaha sendiri. Satu lagi contoh ialah AF2... memang la Zahid Juara (uikss...time ni aku sokong Zahid ok)... tp yang berjaya sekarang ni adalah Adam. Mana perginya sang juara dan naib juara itu...semua tertinggal. Pokok pangkalnya usaha kita...

Kenapa aku cakap AF2 tetap dalam ingatan....sebabnya... masa ni lah kegemilangan AF bermula. AF1 tidak berapa popular sebab orang tidak berapa kenal dengan AF. Bila masuk tahun kedua...populariti AF semakin melonjak. Setiap apa yang berlaku di akademi semua orang ingin tahu. Bagi aku... dalam AF2 ni la tiada yang hipokrit dengan kamera. Aksi mereka bukan di buat2...Setiap orang ternanti2 hari sabtu. Begitu jugak dengan aku dan kawan2 masa di UMP. Setiap malam minggu, kami akan berusaha dapatkan kereta sewa untuk pergi tengok AF di luar sebab kafe dalam kampus tidak ada ASTRO. Sekali pun kami tidak pernah miss. sampailah ke final... aku mengaku...time ni aku sokong Zahid. entah kenapa. dan yang pasti aku pernah AFUNDI ZAHID sekali... SEKALI ok... itupun time final.. lepas tu.. aku sudah tidak layan AFUNDI. starlah AF3 hinggalah AF8 ni. Aku cuma menjadi penonton. Ada pelajar fave tapi bukan fanatik. berubah mengikut masa dan keadaan. tapi time AF2... dari 1st concert sampailah final concert... aku penyokong setia Zahid. Aku siap beli 1st album Zahid. Tapi lepas tu...hilang ntah kemana..

Apapun tahniah kepada Shahir, Adira dan Daus... Aku..tetap tidak akan emo2 dan tidak akan AFUNDI sampai bila2 pun. Aku cuma akan jadi penonton AF tapi tidak sesekali akan jadi pengundi melainkan...orang yang masuk itu adalah my partner in crime (cis..sedih konon gf dia si adira kalah...:P)...ngehh!!








nota kaki tangan dan mulut: buat apa emo...bukan artis bagi kita makan pun... aku cuma doakan mereka berjaya...mungkin rezeki dorang di dalam bidang itu...:D

6 comments:

  1. tahniah shahir.. suker lagu single terbaru dia "kebahagiaan dlm perpisahan".

    ReplyDelete
  2. Hebat lah. dapat kereta.. haku nak jugeeeee

    ReplyDelete
  3. ikiqzana: ya...ladu edry..sedap mendengar..

    Qas: ntah..kita keje setengah mati ni...lum dpt lg beli kereta mahal2...:(

    ReplyDelete
  4. :) Ooo tak mo Afundi yer... tapi menengok AF, nak sakan... pandai... pandai.

    Abg pun dulu adalah mengAfundi Mas, maklumlah, org Tawau konon2nya. :) tapi sekali jer, lepas tu dah tak Afundi pun. Aik! macam sama pula dgn adikku Rina yang sememangnya lawa... (^_*)

    ReplyDelete
  5. kuikui...membazir..bukan dapat apa2pun..dulu tu mengundi sebab time tu zaman remaja kanak2 riang...so..ikut la...trend kunun.. skrg..jan harap..

    ReplyDelete