18 November 2011

TERdelete Emel AirAsia Travel Itinerary?? Jangan Bimbang

Pagi tadi, aku check emel yahoo aku. Mendelete mana yang patut. Selain SPAM banyak jugak emel² yang entah dari siapa la, aku pun ndak tau. Delete punya delete punya delete, tiba-tiba aku tersentak.

"eh, mana tiket pergi KL tahun depan??"

Panik. Sudah beli ka belum. Yalah. kadang-kadang web AirAsia ni bangang sikit. Memandangkan aku beli tiket pakai kredit kad bapak aku, so aku ndak dapat check la ada beli atau tidak. Mula la bongkar trash emel aku. Ok fine. Last week aku ada delete emel-emel bangas dari yahoo aku. Fine. Sure terdelete.

Perfi web AA. Manatau ada tempat boleh cek booking. Aku ndak jumpa. HAMPAH!!!Mulalah sibuk surf  cari nombor telephone AA. Hampeh! Dalam web bagi nombor ni 600 85 9999 .  Haram ndak dapat. Mula la sibuk cari kawan-kawan yang kerja AA. Ada kawan nama Zureen. Dia kerja di AA Kota Kinabalu. Malangnya cuti la pulak. Dia cakap besok. Oklah besok! Dalam hati cakap besok. Tapi sebenarnya risau jugak. Bukan apa, kalau belum beli, mau beli cepat-cepat sebab masih murah lagi harga tiket tu. Nanti naik harga, susah pulak. Sudahlah bapak baik hati mau sponsor. 

Tiba-tiba teringat, ada seorang kawan kerja stewardess AA. So, tweet la ke dia tanya HOW. Dari pagi aku tunggu. Maybe dia dalam flight la sebab terbaca tweet dia pagi tadi. Petang tadi baru dia reply. Suruh aku check dalam Web AA. 

Click Manage Booking





Hasilnya, aku sudah dapat balik no reference tiket aku nanti. Happy.

So, kepada sesiapa yang terdelete emel macam aku ni, jangan risau. Ndak kemana tiket-tiket tu. Oh ya baru teringa, dulu ada seorang kawan mengalami masalah yang lebih kurang sama ngan aku, cumanya dia bukan terdelete tapi dia terlupa password emel dia. Parah jugak, nasib baiklah dapat buka emel dia balik. Itu pun aku yang mati-matian tolong. Kesian jugak, dia sendiri lupa flight dia jam berapa. pagi ka petang. Tapi syukur lah dapat buka emel. Tapi time tu sumpah, kalau aku tau kewujudan MANAGE MY BOOKING ni ndak la aku sibuk-sibuk geledah emel orang. :D



Sekian!

No comments:

Post a Comment