23 November 2011

Tidak Semua Penyokong Indonesia Itu Jahat! || Itu Aku Tau

Sebenarnya, aku bukanlah anti-Indonesia.Cuma, kelakuan dan sikap penyokong Indonesia yang agak keterlaluan agak membuat aku membara dan mengeluarkan kata-kata yang agak kurang enak didengar atau di baca di Twitter beberapa hari lepas. Contohnya 

Kalau Indon kalah, besok aku mau suruh Om Bonai potong rumput di rumah aku.

Tapi entah dari mana, seorang penyokong Indon marah dengan statement aku. Aku ndak hairan pun. Biasalah. Time game besar main, siapa pun boleh marah. Tapi bagi aku, sejahat-jahat mulut aku ni tidak lah seteruk penyokong Indonesia. Ada yang gelarkan MALAYSIA menjadi MALINGSIAL. Maling is PENCURI. So MALINGSIAL is PENCURI SIAL. What theeeeeeeeeee???  Satu lagi, sejahat-jahat aku dan sejahat-jahat penyokong Malaysia pun, belum sampai tahap untuk bakar bendera mereka. Itu tindakan kurang bermoral dan mustahil penduduk Malaysia akan buat begitu.MUSTAHIL!!!


Sumber FB

Bagi aku, tiap negara tu, tidak semua penduduknya kurang bermoral macam gambar diatas ni. Indonesia pun begitu. Tidak semua yang jahat dan kurang ajar. Contohnya pemilik laman blog ini.



Untuk artikel penuh boleh klik [SINI].


Bapak aku ada seorang kawan di Indonesia. Beliau merupakan salah seorang Polis yang berpangkat tinggi di Jakartu tu. Tiga paku lah lebih kurang. Menurut beliau, kebiasaannya, orang-orang yang tunjuk perasaan ni adalah mereka-mereka yang diupah oleh pihak pembangkang. Kira macam diorang upah lah macam tu. Kira macam, bila ada rusuhan macam tu, diorang ada point lah untuk burukkan pemimpin sekarang. Konon-konon pemimpin sekarang tidak mampu untuk memimpin.Kalau diupah Rp. 50k seorang kepada mereka, itu sudah banyak bagi mereka-mereka yang miskin di sana tu. Bukan maksud aku negara Indonesia tu miskin, tapi, sumpah, sana memang ramai pengemis. Ramai yang miskin. Ramai yang tinggal bawah-bawah jambatan. Tidak semua. Tapi Indonesia ni lebih kurang macam India la. Yang kaya, memang kaya raya tahap jutawan. Tapi yang miskin, memang miskin tahap kedana. Jadi , mereka yang miskin-miskin ni lah yang dijadikan mangsa. Kesian kan.


Apapun, just mau mintak maaf kalau tweet-tweet aku masa malam game tu ada yang agak kurang ajar dan agak menghina. Tapi, aku tetap tidak dapat terima tindakan penyokong Indonesia yang membakar bendera Malaysia. SUMPAH, KURANG AJAR!!!



p/s Indonesians, sila ingat bahawa ramai rakyat anda yang menumpang mencari rezeki di negara yang benderanya kamu bakar!

No comments:

Post a Comment