25 May 2011

Pertama Kali Aku Masak Spaghetti

Assalamualaikum ^___^,



Hari ini buat pertama kalinya aku buat Spaghetti. ha ha ha! Rasa lawak jugak. Tidak ada niat mau ambil gambar pun. Malu. Aku bukan teror sangat bab masak-masak ni. Ni pun saja-saja masak. Bahan-bahan sudah berminggu aku beli. Cumanya mood mau masak tu yang susah datang. Tapi pagi tadi, selepas jemur baju, tiba-tiba aku macam terkena kejutan letrik, pergi ke peti ais, keluarkan apa yang patut.





Dan hasilnya adalah...












Aku rasa buat first timer macam aku, not bad la jugak rasa dia. Cuma, aku rasa, kalau aku goreng meat ball tu lagi sedap kali. Yang ni aku rebus untuk tujuan keselamatan.Yalah, pepagi buta makan makanan bergoreng. Bahaya woooo!!! 





Tapi rupanya, makanan berlemak jugak yang sedap kan. Bila aku rebus meat ball ni, bau daging tu terserlah. So membuatkan orang yang makan cepat muak. Termasuk aku. So, untuk next project, aku mau cuba guna mince beef ramli pulak. Atau paling tidak pun aku mau goreng meat ball tu tapi entah bila baru aku datang rajin macam hari ni. Kita tunggu dan lihat jak la nanti ya.





p/s mimpi hantu semalam...tu yang tiba-tiba rajin memasak hari ni. Kalah orang putih weiii aku breakfast spaghetti.

5 comments: