08 September 2011

Buang Tebiat ka Tabiat????

ⒶⓈⓈⒶⓁⒶⓂⓊⒶⓁⒶⒾⓀⓊⓂ!!!

Selamat pagi kawan-kawan. Mimpi hantu raya kali aku semalam tiba-tiba pagi ni ada nafsu update blog. Mau cakap BE ada juta-juta pun ndak jugak. Siap update guna phone lagi.


Entahlah. Lately aku rasa kehidupan aku macam agak membosankan. Semua benda aku buat salah!!!! Salah dimata beberapa orang yang aku rapat. Entahlah. Jadinya, aku jadi seperti orang lain. Aku buat benda-benda yang dulu aku jarang buat. Boleh dikatakan aku mau jadi orang baru. Tapi yang merisaukan aku, aku ni buang tebiat ka apa??? Ehhh chop!!! Tebiat ka tabiat aaa??? Kalaulah cikgu BM aku tau aku sekarang sudah bodoh BM, confirm dia nangis!! Siap boleh tanya orang dalam blog pulak tu. Whatever la kan.


Apapun harap-harap ini bukan tanda-tanda mau mati bah kan??? Kalau pun tanda-tanda mau mati, siapa berani tolak ketentuan ALLAH??? Cumanya,Kalau ada pilihan, aku memang belum sedia untuk mati. Banyak gila kali dosa aku. Dosa besar banyak apatah lagi dosa kecik. Siapa yang berani mengaku diri dia tiada dosa?? Bullsh*t la. Manada orang tiada dosa. Banyak atau sikit biar yang di bahu kiri dan kanan yang hitung. Tapi tetap jugak seorang manusia itu tidak pernah lari dari dosa.


Uikss, betul-betul ka aku ni buang tebiat??? Pagi-pagi buat entri ala-ala uztazah. Hurmm. Seram jugak aku dengan diri sendiri lately. Harap-harap itu semua disebabkan faktor usia dan faktor kematangan. Semoga.


P/s banyak benda aku belum rasa, tapi andainya ajalku tiba, redha jak la. Kau siapa mau tolak ketentuan Allah????


No comments:

Post a Comment