05 February 2009

~~F.O.O.D & B.E.V.E.R.A.G.E -- P.R.O.M.O.T.I.O.N~~ Part 1

Hehe..aku saja jak ni mau menghilangkan boring....fikir2 apa mau isi di blog aku ni...aku terfikir mau buat Food Promotion pulak...hehe....
~~CJ's BISTRO & BaRSu~~

YUMMY!!!!! itu ayat yang sesuai....serius sedap...apa lagi time aku makan ni aku betul2 lapar dan belum makan...hehehe... Udang Gala..(is this the way to spell Gala...???)...Actually...udang yang aku makan lagi besar dari ini...sebab udang ni...gmbr yg c Shan send before aku balik Tawau... so..before aku balik CNY last month...aku sudah order ngn dia 1 day before... heheh...kira special order la ni... thanks to the CJ's Chef ya...sungguh sedap the udang gala... walaupun tanpa Chivas...sbb menurut c budak Shan...resepi sebenar udang gala ni..campur Chivas... what the hell la... buat apa la mau campur benda ala tu...tanpanya pun udang tu memang sedap...YUMMMYYYYYY!!!

Location : CJ's Bistro, Tawau Price : RM 45



Actually...aku pun x pernah makan makan ni..tapi menurut c Shan.. ini Salmon...hari tu balik Tawau ndak sempat makan..... lagipun...actually aku muak makan Salmon ni...ada kisah sebenarnya...last Ramadhan...aku ngn bapak aku ngn adik aku p buka puasa d Fish & Co.. so..konon2 aku teringin makan Salmon..so order la Salmon...kamu pun tau kan nafsu orang puasa macam mana...sekali...punya muak tu salmon...sampai sekarang aku Fobia Salmon...

Location : CJ's Bistro, Tawau Price: xtau sebab x pernah makan..

Yang ini Pizza...opss...pizza apa ya...kena double check ngn CJ's... Yang aku tau...Pizza ini aku x berapa minat....tidak menyelerakan..(sorry bro...)..ada telur sebijik dia atas dia....time ni aku bantai jak sebab free..hehehe....tapi oklah... tapi kalau aku d bagi pilihan...aku lagi prefer CJ's Special Pizza...
Location : CJ's Bistro, Tawau Prize: RM 28 (kalau x silap sebab yang ini besar punya..)

Yang ini KeuTiau Goreng....bukan aku punya...Shan yang makan...tp macam sedap kan...xpernah makan ini d CJ's sebab kalau setakat kuetiau...kedai mamak pun ada :P

Location : CJ's Bistro, Tawau Price: Xtau


Ini...Moisture Cake... memang sedap...tapi..memandangkan ini adalah desert...so aku mmg kenyang gila time makan ni..so x habis makan... sorry bro...

Location : BaRSu,KK Price: Xtau...sebab tiap kali makan mesti free...


Yang ini Lamb Chop...ini adalah lamb Chop terbanyak aku pernah makan....sedap..tapi memandangkan terlampau banyak...aku jadi muak..haha..selain Lamb Chop...Spanich pun ada, Fries & some salad... cukup lengkap.... pinggan dia..bapak besar...

Location: BaRSu, KK Price: xtau jugak sebab aku kena belanja


~~SECRET RECIPE~~

Watermelon Ice Blanded

Price: RM 8 (tekaan semata2)

Fruits apa ntah...

Price: Sama cam atas kali...


Spaghetti Meat Ball

Price: RM 15 kalau x silap

Prawn Mee Curry

Harga : RM 18 ( tekaan semata-mata)



Hi-Fibre Cheese Cake

Price: RM 8.50




~~CAKE~~


My 24th Birthday Cake dari Kelzed... dia beli d Hyatt Hotel...Kek Kelapa...nice....

Price: alamak..kena tanya Kel..dia yang beli..




Ini pun aku punya 24th Birtday Cake...ini plak dari Ku Azril..Southern bakery silap...
Price: ini pun kena tanya c Ku..


Ini pulak Kelzed's 25th Birthday Cake by Strawberry Cake, Damai. Kek sini semua sedap...YUMMY!!

Price: Rm 30 kalau x silap yang 1/2 kg




Yang ini...Ku Azril's 27th Birthday Cake by Strawberry Cake.
Price : sama can Kel punya




Hehehe...ini Kek special dari Abang2 Senior yang baru naik pangkat bulan lepas.... Abang Ku(Sr. Site Enginner), Abang Harry(Sr. M&E Engineer), Abang Jude(Sr. Site Engineer) & AbangRaja(Sr. Electrical Engineer)...Kek ni sedap...by Multibaka Bakery...cream kuning tu rasa mangga...

Price: kena tanya abang2 Senior...



~~MISCELLANEOUES~~

Yang ini aku Ramadhan Special by RCS( Refflesia Chicken Hut) ada ayam pandan dan kari ayam...tp actually fave food aku kalau d RCH ni ialah Kon Lo Mee & Rojak...

Price : RM 9.99 sbb set ngn air sekali..

Yang ini...hehehe...Sayap Ayam Madu Tanjung Aru. boleh tahan..tapi tidak sesedap Sayap Madu Tawau...

Price: RM 1.50 seketul




Yang ini Ikan Pari Bakar..Tg Aru jugak..

Price: mahal kali...sbb kira kg...


Yang ini...Soto Ayam D'Warung...hehe..sedap....tapi xlawan Soto Tawau...
Price: RM 3.50



Yang ini...heheh...Buffet KK Box...
Price: RM 38 per person + Karaoke
Cukup setakat ini untuk Part 1...bila aku ada masa lagi dan ada menu baru..aku buat promotion lagi...sekarang aku kena buat kerja lagi walaupun aku sudah mau berhenti...tapi gaji aku bulan ni masih di bayar...so aku kena siapkan kerja aku jugak...
p/s Apa2 pertanyaan pasal makanan2 diatas..boleh la diajukan kepasa aku... aku sedia menjawab...

No comments:

Post a Comment