04 February 2009

Asma's Last Day - 23rd January 2009

Actually..dia last day on 28th actually...tp memandangkan start 24 ramai yg cuti...so..dia isytiharkan bahawa 23rd January 2009 dia punya last date... ermm... nway...sebelum tu aku mau cerita sikit apa aktiviti Geng Bolos pada 20th January 2009.. apa lagi kalau bukan KARAOKE... memandangkan geng2 bolos ni semua kaki karaoke...and on that day kami isytiharkan KONSERT FINAL AKADEMI WCT...Mari aku kenalkan satu persatu ahli kumpulan GENG BOLOS...


Diketuai oleh En. Muhamad Zaki...merupakan seorang Deputy Project Manager merangkap Pengetua Akademi WCT....seorang DPM yang agak gila otaknya...dan merupakan seorang yang kaki...bukan lagi kaki...aku rasa ini...tahap cipan la kaki karaokenya... boleh menyanyi dari pukul 6.30 ptg smpi pukul 2 pagi... (lepas maghrib ya kami p karaoke...)... dia adalah pelopor kepada aktiviti karaoke kami yang biasanya bermula pada pukul 8..tetapi semenjak kedatangannya ke KKIA...aktiviti kami bermula lepas Maghrib...agak gila pada mulanya...tp..menyeronokkan....


Ahli kedua merangkap Pelajar Utaman Akademi WCT adalah En. Farid Abdullah.... Seorang Site Engineer yang perasan suara dia sedap..padahal..ala kadar saja... suka menyanyikan lagu zaman2 dia... zaman2 rock kapak...walaupun pada hakikatnya suara dia sebenarnya hanya mampu menjadi suara latar....pada konsert final dia menyanyikan lagu Semangat Perjuangan Harmoni by XPDC.. seperti biasa...suara..ala2 kadar jak...



Penyanyi seterusnya ialah En. Ku Azril Ridzhie... seorang Sr. Site Enginner..( baru promote last month...)...suara..oklah...walaupun pada hakikatnya...suara dia ni kalau bcakap..punya la slow... tapi suruh nyanyi...suara boleh maki Teck Choon...hahahahah....hari tu dia nyanyi lagu Mentera Semerah Padi . .. pa da h al lagu tu hanya MTV..tp konon2 seorang pelajar yang baik... dia nyanyi jugak..

Ini pulak Cik Noor Asmah...pelajar yang diraikan merangkap Civil Engineer untuk WCT... tetiba pakai selendang... sebenarnya ada niat lain... seorang yang kaki karaoke jugak... suara boleh tahan...selalu bduet dengan En Farid...tapi..langsung tone ndak sama...malam tu dia di cabar oleh Pengetua menyanyikan lagu Mungkin by Anuar Zain..seperti biasa...dia menyanyikan dengan baik....

Ahli seterusnya adalah aku...hehehe...Cik Salfarina..seorang QA/QC Engineer... suara..boleh tahan..(siapa lagi mau puji kalau bukan aku sendiri...)... malam tu Pengetua suruh aku nyanyi lagu Dancing Queen...kacang la babe...slalu nyanyi...so ndakda masalah....


Ahli yang tidak dapat menyanyi pada malam itu atas sebab peribadi adalah En. Ahmad Laji.. seorang Sr. Planner... dia sepatutnya menyanyikan lagu Season in The Sun tidak dapat hadir ke Konsert malam itu....

Pada pertengahan konsert..Cik Asmah kita di mintak untuk berucap....dan atas permintaan pengetua...dia dikehendaki memberi ucapan yang paling sedih...yang mana akan dikira sedih sehingga En. Farid menangis...hahaha...tapi ndak jadi...Farid kontrol...


Apa pun..konsert malam itu berjalan dengan baiknya......dan berakhir pada pukul 11 malam...


Selepas konsert...3 orang ahli...yang mana Ku, Asma & Rina telah menikmati kebebasan Asma malam itu dengan pergi mengusha-usha pondan2 di Kampung Air...tapi..sangat malang..sebab malam tu malam rabu..ponadan off.. so..kami meneruskan langkah pergi ke RUMBA... pergi tgk Live Band...(sebenarnya inilah niat sebenar kami memakai selendang dan baju hitam..hahah..mau masuk pub...mau tgk Live Band..heheh)...


Aktiviti malam itu berakhirlebih kurang pukul 1.30 am...


Pada 23rd January pulak.... satu lagi aktiviti karaoke telah diadakan pada waktu tghr memandangkan hari Jumaat... Yang mana ahlinya semua perempuan....(Lelaki kan p sembahyang... )...ahlinya adalah... Asma, C-da,Masida dan aku...tiada gmbr buat masa ini...

Sebelah petang pulak aktiviti salam menyalam Asma...hehhehe...sedih budak ni...sampai nangis...

Ini la mamat yang buat Asma nangis.... nama dia Harry Michael Sibius... seorang Sr. M&E Engineer...baru naik pangkat... sebelum salam dia ni..Asma still control lagi..ndak mau nangis..nanti ndak lawa begambar...banyak sudah Asma begambar dgn orang2 opis sebelum ini..( malas mau add gmbr...tidak berapa penting....)....tapi..dengan satu pandangan jak dia boleh buat Asma nangis...hahaha...lawak la dia ni..pandai betul Psyco orang....


Ini bukti Asma nangis..hehehe...(sowie Asma..jan marah ya..) yang satu tu lagi la nangis...nama dia Masida... In-house Consultant Clerk... kira rapat jugak la...sebab tu nangis tu... slalu g sembahyang sama2....


Pastu bawah ni ada beberapa lagi gmbr kenang-kenangan Asma...



Yang ini..aku la..aku bukan ndak sedih..tapi...aku releks..sebab before this sudah banyak spend time with her...aku suka kawan ngan dia...dia ni tegas...and rajin....



Yang ni plak...apa kes ni bgambar malu2 ni..jauh gila... heheh...yang atas meja tu..hadiah dari mamat ni untuk Asma.. aku yang kawankan dia p beli di Airport tu... tp itu pun malu2 mau bagi...hampagas...


Yang ini plak 2 orang Mechanical Engineer... yang kiri.. nama dia Spencer dan yang kanan.. Kelzed... kira kamceng jugak la dengan diorang ni.. yalah.. kami berempat antara Engineer termuda dan baru di Company ni....

Yang ini...Asma bergambar dengan Anne n Felicica.. budak2 Admin & HR Department... Anne ni geng keras kami jugak...anti betul dgn boss dia yang ndak guna tu...


Yang ini Asma begambar dengan part of In-House Consultant Staff..

and Last... ini gambar c Asma dengan Ahli deprtment dia (w/o Miss Yeu)....yang mungkin akan terasa kehilangan besar kerana Asma banyak bantu department ni improve....




Yang ini....hehehe...hadiah aku untuk Asma.. Eye Shadow Glod-Bronze by Elianto untuk Asma...aku bagi dia ini sbb aku ndak tau mau bagi dia apa..yg aku tau...dia pernah cakap...kaler eye-shadow yang aku pakai masa kenduri d rumah dia hari tu lawa...so aku belikan la...hehehe....

Apapun... Wish u Luck Asma... aku pun tengah menghitung hari ni... untuk meninggalkan WCT....

No comments:

Post a Comment