07 February 2009

~~P.A.R.K.S.O.N.M.E.M.B.E.R.S.D.A.Y. &. S.A.T.U.M.A.L.A.M.Y.A.N.G.B.O.S.A.N~~







YAHOOO!!! Parkson Members Day Sale datang lagi....aku hepi kalau ada member's day ni... Aku dapat tau ni pun dari Anne yang slalu baca paper...aku ni jarang baca paper sebab malas... heheh...planning mau pegi tengahari ngn Anne... tapi... jam 10.24 am kemarin (6/2/09) tetiba aku dapat satu mesej yang betul2 menghilangkan mood aku hari itu.... Sorry Anne..aku xda niat mau cancel "soping" kita....tapi...aku betul2 rasa down kemarin..... Dan selepas aku masuk surau jam 12 kemarin...and minum Neslo kao...baru aku tenang ckit.... dan..seperti biasa... bila tensen... aku akan p soping... aku tau habit ni boleh buat aku bankrup... tapi apa boleh buat...itu la cara aku.... so.. memandangkan kemarin ada Sale.. aku plan pegi Parkson... cam biasa... aku memang akan p soping sendirian.... so..lepas jak kerja kemarin... aku terus mengerakkan diri ke bandaraya KK...memandangkan aku ada janji dinner dgn bapak aku yang KK kul 6...so aku p bjln2 dulu sendirian.... So di bawah adalah antara barang2 yang sempat aku beli kali ini.....


ITEM 1:


Beg F.Timber.. Beg document yang aku beli untuk aku letak aku punya document2 untuk p kerja.... Harga before sale RM 135 tp lepas 50% sale tinggal RM 64... heheh... ntah apa2 la aku ni...tetiba membeli beg untuk letak barang2 aku... actually itu aku mau guna nanti untuk di Tawau.. hahaha...


ITEM 2:


WEEKENDERS ( aku pun xtau jenama apa.. yang aku tau...aku suka sebab lawa...)... boleh ka aku panggil jaket... mana2 la ya...suka aku la kan... heheh... Harga asal RM 99...lepas 50% discount jadi RM 49.50...tapi memandangkan aku ada Bonuslink... tambah lagi 30% discount.. menjadikan RM 39.60.... hehehehe.... SUKA..SUKA...


ITEM 3:

Kemeja Applemints... kaler hijau... saja beli hijau sebab aku xda kemeja hijau kale ini lagi... aku ndak sure berapa harga asal.. tapi lepas sale 50% + 40% Bonuslink member... harga dia tingaal RM 22.17...


ITEM 4:


Applemints Ladies Khaki Pants.... rasanya mcm lama sudah aku x beli seluar kerja baru.. so..memandagkan semalam sale.. aku pun beli... dan cam biasa... harga sebenar aku x sure sbb harga lepas sale (potongan sama mcm kemeja tu) ialah RM 32.97 ...


ITEM 5 :



Santa Barbara sandal... hehe...saja cari sandal yang rendah dan selesa dipakai... untuk p bejalan2... penat la kalau mau bejalan2 pakai high heels.. so cari yang rendah... Harga dia lepas sale RM 49.90 jak...







Lepas soping.... aku ada janji makan ngn bapak aku... dan macam biasalah... makan di mana lagi.. Tam Nak Thai Restaurant... kami makan berempat.... Bapak aku, Bro Jason ( anak angkat bapak aku haha...), aku ngan Adik Aku......makanan kami macam biasa... Kerabu Mangga Ikan Kerapu, Chicken Green Curry, Khailan Ikan masin & Daging Goreng.. disebabkan makanan yang lmbt smpi mbuatkan aku tlupa mau ambil gmbr... next time la ya...





Dalam pukul 9.40 pm aku balik rumah dan aku sampai rumah dalam jam 10 lebih... Memandangkan masa tidur aku sudah terlebih...so aku ndak boleh tidur... so aku pun layan boring pegi ambil gambar alat2 make up aku yang x seberapa tu... hehehe... mari aku share apa barang2 yang aku ada... xla branded pun...biasa2 jak.. xmampu la pakai yang mahal2...





Ini kotak Eye-Shadow aku .. aku beli di Elianto...

Setakat ini ini sajalah collection Eye-Shadow aku..baru ada 9...satu masih kosong...dalam proses penambahan color.... Yang atas tu other collection yg aku ada... ada Elianto...Silkygirl... In2It... aku memang suka kumpul Eye-Shadow... dan fave aku adalah Hitam....

Yang ini..koleksi Mascara yang aku ada.... tapi dalam banyak2 tu..aku paling suka yang paling kiri tu... aku beli di Kedai Jepun di 1B... best pakai...n tahan...


Ini koleksi Eye-liner aku... Banyak kan.. Fave aku yang no 4 dari kiri... dia jenis macam marker pen... aku beli d Sera.. best..n senang mau pakai.... lagi2 untuk org yg baru mau belajar pakai eye-liner cam aku...(tp skrg aku sudah teror la...)...hehehe


Yang ini... koleksi Lipstick & Lipgloss yang aku ada... aku kalau bab bibir ni aku kurang sikit... aku lebih utamakan mata... Mak aku selalu bising... dia asyik suruh aku pakai lipstick... dia kata muka pucat kalau x pakai lipstick...dia cakap lipstick lagi penting dari eyeliner... hahaha... tapi aku balas...mata lagi penting...sbb dari mata jatuh ke hati...hahahaha

Ini pulak koleksi Blusher aku..x banyak...ada 3 kaler jak... itu pun aku jarang pakai....hehehe....


Ini..compact Powder dan yang Elianto tu.. aku pun xtau mau ckp apa..sbb dia bukan compact.. dia jenis serbuk... aku pakai yang tu time p function jak sbb dia bekilat.... dan cam biasa...yang satu tu...Silkygirl la...aku ngn ngn bedak ni...aku pernah try tuka Za... tp x sesuai... kulit aku jadi beminyak... so aku setia pakai Silkygirl smpi sekarang...


Ini adalah satu2nya Foundation Cream yang aku ada...aku jarang pakai..malas... time2 tertentu jak... hehehe....Ini pun mak aku paksa beli hari tu...


Yang ini Koleksi Perfume...adalah sikit2... semua pun mau habis sudah... aku baru plan mau cari perfume lain...mau ubah selera pulak...Davidoff sdh try... Guess pun sudah.. Escada pun sudah...Paris Hilton pun sudah... Victoria Secret pun sudah.... (tp sbnrnya paris,davidoff yg biru and yg Secret tu adik aku punya... yang mana kami share2 pakai...heheheh....).. aku mau try Mont Blanc plak...tetiba aku rindu bau Mont Blanc for Men tu... huaaaaa.... miss that smell so muchhhhh....



Ini koleksi Lotion yang aku ada... tp jarang pakai... selalu lupa...hehehe....



Ini krim lain2 yang aku ada...semua aku jarang2 pakai... selalu lupa... dan tidak lupa pencuci contact lens aku...lens yang jarang sudah aku pakai skrg sbb malas mau jaga...





Hahaha... itula kerja aku time aku bosan...lain kes lagi hobi aku yang satu lagi... aku suka try2 baju.... x kisah la baju baru ka lama... aku suka mix & match baju... mak aku kata...perangai aku yang satu ni sama cam dia.. sbb dia pun kalau boring pegi try baju2 dia... hahahah... lawak2... nnt la aku bagi tgk koleksi baju2 aku yang x seberapa tu plak key.. next time...

Kesimpulan hari ini....

AKU MEMANG SUKA SHOPPING TIME AKU TENSION DAN SEDIH... SEBAB SHOPPING ADALAH UBAT TERBAIK UNTUK HILANGKAN KESEDIHAN DAN KETENSIONAN AKU....

No comments:

Post a Comment