03 February 2009

My new Phone....!!!!

Ermm.... 20 January 2009 yang lepas... Hp Sony Ericsson K770i buat perangai...tetiba keypad UP, 4 dan 7 ndak boleh tekan lansung...sampaikan mau reply msg member pun x dpt...yalah...titik x boleh...and banyak la lagi huruf yang ndak boleh... tp actually...before this button UP jak yang problem...tp aku still boleh trima sbb still boleh msh & call orang...tp..ni kes no 4 & 7 plak...kes berat.....tapi memandangkan...duit bonus tahun ni banyak.... ( ceh...macam banyak betul..kidding..) so...aku pun plan la mau cari hp baru yang murah dan harga bawah RM 1K...so..aku pun p la tanya adik aku... aku plan mau beli Hp macam dia... W910i ...tapi dia cakap..jangan...ndak bagus...sebab slalu restart sendiri... lalu dia mencadangkan aku membeli HP LG KS360.....




Actually...aku sayang hp ni...sebab hp ni actually hadiah 24th Birthday aku... sebab tu aku sayang... lagi pun aku suka hp ni sebab user friendly..senang mau pakai... walapun screen kecik ckit...tp oklah...

Kamera pun boleh tahan.... 3.2 Megapixel... terang woo.. ada boleh 3G...walaupun Digi belum ada 3G di Sabah ni...hehehehe...

Ini phone yang aku plan mau beli..aku ndak tau apa kelebihan dia..tapi yg aku tau...dia murah... 6 ratus lebih sudah sekarang...tapi memandangkan aku mendapat nasihat daripada orang yang memiliki phone ini...aku pun ndak jadi beli...

ok..mari aku cerita serba sedikit pasal hp baru aku plak.... LG KS360

Ini la rupa hp baru aku...macam touch screen kan...tp sebenarnya ndak... half touch screen... ada 4 colour actually... Merah(macam aku punya...), Biru..Pink and hitam... tp pink tu limited edition and mahal ckit..jadi..aku xjadi beli..sbb aku kan cari hp murah...heheheh...

Hp ni half touch screen...untuk dial no jak touch screen.....untuk lain ndakda... berbaloi la dengan harganya....

Hp ni actually slide phone...tapi bukan keatas-bawah... tapi kiri-kanan....

Hehe...aku actually belum teror pakai phone ni..sebab Full QWERTY keyboard dia mcm komputer...so aku belum berapa fasih...tapi makin improve la juga...

Bawah ni serba sedikit spec untuk hp ni...
2G Network
GSM 900 / 1800 / 1900
Announced
2008, July
Status
Available. Released 2008, July
Size
Dimensions
101.5 x 51 x 16.8 mm
Weight
108 g
Display
Type
TFT, 256K colors
Size
240 x 320 pixels, 2.4 inches
- Touch Screen Dialling
- Full QWERTY keyboard- Downloadable themes
Ringtones
Type
Polyphonic (64 channels), MP3
Customization
Download
Vibration
Yes
Memory
Phonebook
1000 entries, Photocall
Call records
30 dialed, 30 received, 30 missed calls
Card slot
microSD (TransFlash) up to 4GB, buy memory
- 15 MB shared memory
Data
GPRS
Yes
HSCSD
No
EDGE
Yes
3G
No
WLAN
No
Bluetooth
Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port
No
USB
Yes, v2.0
Features
Messaging
SMS, MMS, Email, IM
Browser
WAP 2.0/xHTML, HTML
Games
Yes
Colors
Black and red, Black and silver, White and soft pink, Titanium and bright blue
Camera
2 MP, 1600x1200 pixels, video
- Java MIDP 2.0- MP3 player- MPEG-4 player- FM radio- Photo/video editor- Built-in handsfree- Voice memo
Battery
Standard battery, Li-Ion 800 mAh
Stand-by
Up to 430 h
Talk time
Up to 5 h

Tapi sebenarnya...lepas jak aku beli hp baru tu... mau tau ...Hp ni ok...so..aku plan...mau beli no Celcom baru yang boleh 3G..tapi bukan sekarang sebab sekarang aku guna phone tu untuk no company... nanti la balik Tawau baru cari no baru... hampagas kan... kesimpulan dari kejadian ini... aku dapat belajar....Bersabar dan jangan terburu2.. tapi...ndakpala.. aku anggap hp ni hadiah aku untuk penat lelah aku selama 2008...(yg mana sebenarnya aku mau shopping beli seluar dan baju baru guna duit tu...)...heheh...apapun... aku sudah terlanjur membeli hp tu..so.. aku pakai jak la...

No comments:

Post a Comment