21 October 2010

...petua...

Lately, aku tetiba busy jaga kesihatan dah kecantikan (cewah..mcm bagus)... so sekarang ni sibuk la mencari dan mengamalkan petua² untuk kesihatan dan kecantikan....

  1. Sekarang aku sibuk mengamalkan makan oat....first² makan dulu aku makan pagi dan malam... lama² mcm muak pulak..hahaha..so aku makan sehari sekali...either pagi atau malam. WAJIB!
  2. Bangun pagi aku mesti minum air masak. aku ndak sure sejak bila aku amalkan.tapi cara ni aku sudah lama praktik.aku pernah terbaca pasal ni tapi ndak ingat di mana dan yang pasti bila minum air yang banyak pagi²... selang setengah jam kompom masuk tandas membuang. Dikatakan bahawa air liur selepas kita bangun tidur berkhasiat untuk awet muda. Bagi yang beragama Islam lebih afdal kalau berselawat 3x dulu ok.

Dibawah ni plak senarai petua yang aku jumpa. TY MR. YAHOO SEARCH.So Insyallah aku akan cuba amalkan..kalau rajin..

  1. Petua Awet Muda 
    • segerakan makan malam
    • segerakan makan siang
    • menipiskan selimut
    • kurangkan hubungan suami isteri
  2. Petua melicinkan kulit
    • Putih telur + madu ( kulit normal), Putih telur + limau ( bagi kulit berminyak)
    • lepastu masukkan tisu
    • jadikan tisu sebagai masker..
    • biarkan 10-15 minit.
    • untuk kesan memuaskan amalkan 2 kali seminggu
  3.  Menaikkan seri muak
    • Basuhkan muka dengan menggunakan air basuhan beras yang ketika kemudian selepas sepuluh minit bilas dengan air bersih.  
  4. Hilangkan lebam bawah mata
    • sapukan bawah mata yang lebam dengan menggunakan air limau nipis. amalkan.

Cukup la dulu 4. Aku bukan apa...nanti banyak² pun nanti ndak diamalkan pun sama jugak.

Berdoalah supaya kau rajin wahai RINA.




nota kaki tangan dan mulut: beriya mau cantik...



    No comments:

    Post a Comment