21 July 2009

...bukan aku tidak sokong team Malaysia, tapi...


aku sedar tembuni aku tertanam di bumi MALAYSIA...aku sedar kad pengenalan aku kad pengenalan MALAYSIA...dan yang paling aku sedar aku cari rezeki di bumi MALAYSIA... sumpah aku bukan nda mau sokong team MALAYSIA XI..tapi kadang2 team Malaysia ni susah sikit.bila memang sikit riaknya melampau2. baru menang sikit hebohnya satu dunia.bila menang sikit.. terus dapat anugerah ini..anugerah itu. tapi lepas dapat anugerah apa cerita?? lesap.. hancur.. musnah.. parah.. YES.. aku terima hakikat nda semua macam gitu tp kan ada segelintir. bak kata pemimpin kita..."MELAYU MUDAH LUPA".. yang mana boleh dijadikan "MALAYSIAN MUDAH LUPA"... kadang2 aku rasa anugerah itu nda layak untuk mereka..ataupun lebih sopan sikit belum layak. baru sekali menang terus dapat title itu.. title ini.. aku tau mereka bersusah payah naikkan nama MALAYSIA..tapi... kenapa tidak tunggu sampai mereka menang untuk kali kedua..ketiga dan keempat baru bagi hadiah. mudahnyakan mendapatkan title di bumi MALAYSIA.


YA AMPUNNNN!!! apa aku mengarut. sebenarnya aku mau cakap pasal team MALAYSIA XI kalah 0-2 ditangan MU (Mr. Bucuk yg bgtau then baru aku p tgk website..hikhikhik).. mana perginya semngat berkobar2 yang konon kalah bermaruah pada game lepas. CHITTT!!! kalau memang hebat..kenapa nda kali ni kasi 2-2 ka..1-2 ka..kan seperti aku cakap... cepat lupa diri... perghh...apapun...aku ingin menegaskan aku bukan anti team Malaysia dan aku jugak bukan peminat setia MU. aku berkecuali (sebab aku penyokong LIVERPOOL walaupun Michael Owen sudah tiada di LIVERPOOL).. entri ini hanya untuk menyuarakan apa yang terpendam di hati.tidak ada niat untuk menghina atau memperkecilkan sesiapa. seperti yang aku kata..MY BLOG,MY RULES!!!




nota kaki tangan dan mulut: aku anak Malaysia..dan aku sayang MALAYSIA!!

No comments:

Post a Comment