02 July 2009

..it's 2.48 am...

yeha...memang pun...sekarang ni jam 2.48 am. aku memang semakin hebat lately.sudahla sudah janji ngn c bech ngn mala mau p breakfast di kedai abg firman (betulkan namanya firman...).. perghh... tapi aku belum tidur... mampus kalau lambat sah2 dapat makian free dari budak2 dua orang tu sbb aku yang janji mau p kul 7.30.aku sebenarnya ndak kisah pun kalau p lambat... who cares aku lmbt p kerja.my big boss outstation.cuma aku takut diorg dua la lambat masuk opis. yg c mala lagi la..sudahlah praktikal.. palis2 ko repeat mala..haha... aku pun ndak tau kenapa aku ndak boleh tidur.. ni kalau begini la silap2 besok tengahari landing di opis la aku ni...begini la kehidupan aku lately... aku slalu tidur lambat. untuk apa...?? aku sendiri ndak tau...mbe sebab aku pun malas mau tidur awal. nanti mimpi yang bukan2.. hahaha... lucu ko rina...



erm... kehidupan aku lately cam ndak betul.lari dari landasan kehidupan aku yang sebenar. aku ndak tau kenapa. yang aku tau.. aku memang sudah lari dari landasan. teringin sekali kembali ke landasan yang betul. semoga masih ada ruang untuk aku membetulkan diri. semoga Allah memberi aku petunjuk ke jalanNYa. kerana sesungguhnya aku hanya lah manusia lemah yang ndak pernah lari dari melakukan kesilapan.kesilapan yang aku cari sendiri. kesilapan yang aku lakukan dikala aku kalah dengan hasutan dan pujukan syaitan. perghh.... semoga Allah memberi aku petunjuk yang benar..



aku memang mau tidur tapi mata ndak mengantuk. banyak benda aku fikir. soal kehidupan,soal masa depan,soal itu..soal ini... sesungguhnya.. LIFE IS SO COMPLICATED... setiap kehidupan manusia tiada yang sempurna. dan ketidaksempurnaan itu yang buat aku jadi pening.pening memikirkan kehidupan. (kenapa macam aku putar belit jak ayat kehidupan ni dari tadi..kannnn)



orang bilang.. untuk mendapatkan kebahagiaan...perlu pengorbanan... tidak kiralah apa bentuk sekalipun...masa...wang ringgit... apa pun bentuk pengorbanan itu... manusia tidak boleh lari dari berkorban... terutamanya untuk insan2 yang di cintai..siapa pun insan itu... pasti akan ada pengorbanan...sama seperti pengorbanan ibubapa untuk anak2nya... dan sebenarnya... aku takut memikirkan kisah pengorbanan ibu bapa terhadap anak2... aku takut....aku takut aku ndak mampu untuk melakukan pengorbanan seperti yang dilakukan oleh ibubapa aku untuk aku... adakah aku mampu menjadi sebaik mereka.. perghh..semoga saja aku mampu... mampu menjadi ibu yang baik untuk anak2 aku kelak. semoga aku mampu menjadi isteri yang baik untuk suami2 ku (woiii...budus...ada plak suami2...gila ka...)... menjadi isteri yang baik untuk suamiku kelak (siapala yang malang jadi suamiku kelak.. ampunkan dosa isterimu ini jika kau ndak mampu menjadi isteri sebaik Khadijah)....semoga saja aku sanggup berkorban demi insan2 yang aku cintai...



baru aku sedar...di pagi yang indah ini aku mengarut bukan2 dalam blog ini...haha.... panahan pagi...patutla kita disarankan melakukan solat2 sunat di kala pagi2 begini..sesungguhnya ketenangan itu sentiasa ada di waktu sebegini...(sorry...aku ndak boleh solat..opsss...bocor rahsia)...




nota kaki tangan dan mulut: perrghh...cik dorina mengarut di pagi buta... sila jangan layan entri budus ini..

No comments:

Post a Comment