08 April 2009

...aku yang semakin menuju ke arah sebuah kehidupan yang sihat..

ayat macam bagus kan...
tapi itula hakikat....
siapa percaya...
start kemarin aku jalan kaki p ambil Newpaper d Fajar sana...(thx to Cik dD kerana sedarkan aku..)
dan start hari isnin hari tu aku ngn Cik Nadzirah ngan Cik Ninong ngn Cik Bech sudah pandai p Jogging..
satu permulaan yang baik...
untuk hilangkan kebosanan kami yang melampau2...
biasalah... aku kan kerja di tmpt suka hati mau p suka hati mau balik....(YES memang ayat TEMBERANG)
tapi ntah berapa minggu jak kami tahan begini..
ntah2 seminggu jak....


HAHAHAHAHAHH!!!!!!!!!!

Heran??? yalah sbb tetiba aku teringat cerita kami time jogging kemarin...alkisahnya begini...


kemarin kan kami p jogging pas kerja...(aku balik kerja jam 4.3o pm ya..)....
tp kemarin kami naik kereta p taman tu..ndak macam hari sebelumnya...kami jalan kaki....
lepas park kereta...(time tu ramai org sbb kwsn berdekatan ada budak2 kadet bomba camping..)
kami pun memulakan dengan memanaskan badan iaitu berjalan kaki...
sedang kami berjalan2 tetiba kasut Cik Ninong terkopak tapaknya...(mengada2 mau pakai kasut lain tapi ndak check dulu sblm pakai...kan bagus pki kasut yg hari isnin..)...
tapi kami tetap meneruskan perjalanan... tetiba Cik Ninong rasa ndak selesa..so dia cabut tapak kasut dia tu...
dan kami pun meneruskan perjalanan...kami naik di bukit depan Range...yang mana atas tu ada Gym Rakyat Tawau...(tapi x pernah singgah pun sbb takut tgk badan abang2 yg d Gym tu...cam aku rasa kalau sekali di siku..nda bangun seumur hidup...)
biasa la lelaki kalau tengok perempuan.. SHTTT!!shttt!! ingat kami kucing ka... hahaha....
kami wat xtau jak(jual mahal bah jugak kami ni..)
mau dijadikan crita...tetiba Cik Ninong geram...so dia p layan abang2 tu...dgn melambaikan tapak kasut yg dia cabut tadi...
tapi aku wat ndatau jak... tetiba masa mau turun tu...Cik Ninong ndak selesa sbb sblh tapak tercabut sebelah ndak...so dia decide mau cabut dua2....
ngam2 tmpt yg dia mau cabut tapak tu betul2 nmpk dr Gym tu.. mbe abang2 tu nmpk time dia lambai tadi.. tetiba

"Dik...."(beteriak lagi tu)

Cik Bech menoleh...

"SINI ADA GAM'

Lepas tu..

HAHAHAHAHHAKAKAKKKWAKAKAKAKA

Aku ngn Cik Bech apa lagi pecah la...

ingatkan mau di urat...rupanya mengolok2 mau kasi gam..
kering jugak la Cik Ninong...
hahahah...
tapi peduli apa..kami tetap teruskan jugak...

Abang ni pun satu... mau mengurat pun agak2 la.. ada plak main gam...cakap la..

DIK !! MARI SINI ABANAG BELIKAN KASUT BARU....

sedap jugak didengar...
hahahaha

apapun....

selamat memulakan kehidupan yang sihat.....


nota kaki tangan dan mulut: kalau entri ini pun ada orang terasa...akuxtau la..gila kali sudah dia...



No comments:

Post a Comment