07 April 2009

...dengan ini aku mengishtiharkan..

chop!!chop!! cenggitu ka eja ishtihar..cam lupa2 plak aku...mampusla... kalau salah pun biar la.. janji di paham...

..dengan ini aku mengishtiharkan...aku malas mau 'kondem2' org yang aku rasa xda kaitan dgn aku mula hari ini...

hehehe.....suka hati dorang la mau wat apa...aku bukan apa...aku xmau tambah dosa aku yang memang sudah sedia banyak ni...

daripada aku meluahkan benda2 cenggitu yang boleh menyentuh 'kesensivitian' sesetengah pihak yang bila mana diorg terasa maka sekali gus akaun dosa aku bertambah... bagus aku cerita pasal aku yang sendiri pun banyak masalah...erkkkkk

kepada rakan2 ku Cik dD dan Cik Moon... hihihikkk ....lain kali jan bah buat entri yang boleh wat aku jadi ikut kamu geram...hahaahhahahahahahahahaha........

watever pun...ingatla... apa pun pekerjaan kita....yang penting jan lupa bayar cukai pendapatan... harta tuhan mau share2 bah....hikhikhik....

bab2 belagak or dlm bahasa Sabah TEMBERANG ni... ingatla... semua orang boleh temberang..cuma ada org yg sedar diri dan ada yang ndak... mcm Cik dD ckp... ada org yang kita nmpk mcm untuk beli Coke pun xmampu sedangkan dia sbnrnya lebih mampu dari kita...

Kesimpulannya.... kerja adalah untuk cari rezeki dan bukan untuk bangga diri... memang x salah kita bangga dengan apa yang kita kerjakan... sapa x bangga jow... betahun2 study sbb mau jadi SOMEBODY... tp..x payah belagak..sbb ingat jow... bukan ko jak yang jadi that SOMEBODY... ada ramai lagi....terus terang dulu masa lepas SPM...aku pernah rasa bangga sbb dpt masuk matrik(wpun result x seberapa...hahaha)..,rasa bangga dapat masuk U...rasa bangga ambil kos yang aku rasa time masa sekolah menengah betapa bangangnya aku fizik... dan serius aku pernah bangga aku konvo dan dpt degree aku yg x seberapa tu...yalah sapa ndak bangga...aku sndr x penah terfikir aku boleh habis belajar ngn ambil kos cenggitu... tapi... lepas aku start kerja... aku sedar...hahaha..punya banyak org lain yang kerja cam aku... lagi hebat dari aku... dan kesimpulan dari kesimpulanya... ingatla..lagi ramai org di luar lagi deluan rasa apa yang kita dpt... ada ramai jo..bukan kita sndr...yg penting skrg... the way kita kerja dan pengalaman kita yang lebih mahal....the way kita fikir mcm mn mau cari duit lebih...hahhahha...dan duit lebih itu boleh wat jalan2 melancong... cam aku ngn Cik dD...kumpul duit bukan untuk beli rumah or kereta(sbb kreta kami free...)...tapi kumpul duit untuk pegi melancong...huahuahauahuaahu


nota kaki tangan dan mulut: ini entri last pasal pekerjaan dan gaji....kepada semua insan di luar sana... Aku mintak maaf kalau ada yang terasa dan tersinggung... aku pun manusia biasa... dan satu yang aku mau tegaskan... suka hati aku la mau tulis apa pun...blog aku jugak.. hahahah

---end---

No comments:

Post a Comment