08 November 2010

...Artis sinonim dengan CERAI...

sumber: Mstar.com.my



Artis dan CERAI tidak dapat dipisahkan. Sepertinya artis dan cerai sudah sinonim dan serasi bersama. Berapa banyak cerita artis bercerai. Kawin bukan main meriah. Sana sini dapat sponsor tapi tidak sampai setahun tiba-tiba keluar berita perceraian.FUH! Takut pulak kawin dengan artis (ada kah artis mau kahwin dengan aku??hahaha:PERASAN). Tidak kira la artis kahwin sesama artis ataupun artis kawin dengan Datuk ini Datuk itu.Yang terbaru kisah si Rita Rudaini tu hah(macam minah kepoh pulak). Dengarnya tengah dilanda masalah rumahtangga pulak sekarang ni. Nda habis-habis kan. Dulu heboh cerita dia kawin lari tu.Betul jugak cakap orang kan, kalau perkahwinan tidak mendapat restu orang tua ni nda kemana.Pasti ada masalahnya.CINTA semata tidak menjamin kebahagiaan sepanjang hayat. Apa yang pasti, apa pun yang terjadi kepada perkahwinan meraka, ramai yang menuggu Aidil diluar sana. Pemain bola sepak yang handsome dan macho tu.Aku yakin ramai saja yang menawarkan diri untuk menggantikan tempat si Rita tu. -peace-

Kesian jugak dengan artis ni kadang-kadang. Yalah kan, diorang pun manusia biasa jugak, sudah pasti mengharapkan sebuah rumahtangga yang kekal hingga ke akhir hayat. Tapi, kenapa kalau artis jak mesti ada masalah rumahtangga. Bukan memburukkan artis.Tapi kebanyakkannya begitu mebuatkan orang berpendapat ARTIS-CERAI sudah sinonim. Tahun ni sahaja berapa ramai artis yang bercerai, Anne-Wafi, Dira, Maya Karin,Ida Nerina,Aida Rahim,Sabrina Ali dan ramai lagi rasanya yang aku lupa. Tapi apa yang pasti,semua itu bukan kehendak mereka. Siapa di dunia ini tidak ingin bahagia.Semua orang ingin bahagia. Pokok pangkalnya KITA sendiri.Aku mau cakap lebih² pun aku sendiri belum kawin. Aku cuma mampu beroda andainya jodoh aku sudah tiba, biarlah dia yang terakhir sampai aku mati.AMIN!


nota kaki tangan dan mulut: Tapi kenapa artis² yang masuk SEHATI BERDANSA kebanyakkannya bercerai???


4 comments:

  1. bg sayer la, artis ni KEBANYAKANNYE dari golongan
    berakal singkat. brp ramai sgt drpd dorg golongan terpelajar.

    dari cara dorg berckp, menjawab soalan, berhujah pon bleh tau yg dorg ni jenis yg xmatured.

    so, sayer lgsg x heran klu dorg bercerai berai.

    ReplyDelete
  2. hurm...entah la...kesian jugak..tp mereka sendiri yang memilih cara begitu kan. Kita hanya mampu mendoakan yang terbaik buat mereka dan diri sendiri..:D

    ReplyDelete
  3. minta jauh dari semua itu. amin..

    ReplyDelete