06 November 2010

...Bila orang putih cakap Bahasa Melayu...

OMG!OMG!OMG!Terima Kasih Najib Syahmi di FB sebab share link pasal BEN BRADSHAW. Mungkin ramai orang sudah kenal dia tapi terus terang aku baru tau kewujudan lelaki ini dan tiba² aku rasa aku mau jadi fans dia.


WAH!!!KAGUM!!!! Aku kagum dengan dia. Setahun tinggal di Sabah tapi boleh bercakap Bahasa Melayu dengan baik..hurmm..baik ka??? kira oklah kan.

Disebabkan aku mau tahu lebih lanjut pasal dia ni, so aku search di Youtube pasal dia. Itu yang aku terjumpa video di atas tu. Selain dari Ben ni, aku jumpa jugak video lain.Orang putih cakap Bahasa Melayu jugak. BELACAN dan PAKU
 

WAH!! aku kagum sekali lagi. Best kan diorang ni. Belajar banyak bahasa. Kenapa diorang boleh cakap bahasa Melayu dengan baik sedangkan orang kita susah untuk belajar English dengan baik kan... Semua tu dari diri kita jugak. Macam si Ben tu cakap dia belajar dari percakapan orang² sekeliling dan dari buku. Maksudnya kalau kita usaha semua pun kita boleh perolehi.


nota kaki tangan dan mulut: tapi kenapa ada orang Melayu yang cakap bahasa Melayu slang orang putih?????????


3 comments:

  1. Jom sama-sama belajar menguasai bahasa asing pula... :)

    ReplyDelete
  2. :) slang atau logat bahasa kan tergantung kebiasaan. mungkin dia orang putih yg sering bercakap bhs melayu jd slang ke melayu2 an.
    yang orang melayu..mungkin karena sering bercakap orang putih jd slang nya terbawa orang putih.

    ReplyDelete